Navigálj valós időben a terepen, segítünk megtalálni az itt elrejtett kincsesládát!
Visszafolyó vizesárok - Ivó - Turisztikai túracélpont-adatbázis - Kapcsolat - Bejelentkezés - Regisztráció

Visszafolyó vizesárok - Ivó turisztikai látnivalói

Régóta keressük a Visszafolyónak is nevezett vizesárkot...

Térképek, részletes leírások és hozzászólások, fényképek, keresési lehetőség, navigáció a terepen valós időben - bejelentkezés után.

***
Képek: Az Ivó vize Átjáró a sziklák között Itt kezdődik a vizesárok Vizesárok - 1 Vizesárok - 2 Vizesárok - 3 A dobozba zárt szellem Tárna A tárna bejárata A tárna Ahol a patak megszökik. * A fotókért jelentkezz be a felhasználói fiókodba!

Eljutottál erre a helyre, és különleges felvételeket sikerült készíteni? Töltsd fel a képeidet a Visszafolyó vizesárok Ivó fotóalbumba! A Rejtekhely képtárában már összesen 22747 fényképet tudsz megtekinteni.

Kalandjáték jellegén túl, a rejtekhely-keresés igazi kihívása az arra fogékony emberek figyelmének felkeltése, Székelyföld, Erdély, illetve a Kárpát-medence természeti látnivalóinak, történelmi és kulturális örökségének, valamint igaz értékeinek megismerésére, ismertetésére.

Fedezzétek fel Ivó és a környék turisztikai értékeit, ismerjétek meg az általunk bemutatott szép és érdekes látnivalókat, mint amilyen a Visszafolyó vizesárok! Érdemes regisztrálni!

>>> Lépjél be a virtuális kincskeresők titokzatos területére, és keresd meg a Rejtekhely geojátszótér itt elrejtett geodobozát!

A legközelebbi település Ivó, 4,39 km távolságra található.
Szállás

Szállás Ivó (Izvoare) - Zetelaka, Hargita megye

Keress szállást Ivó közelében, egyszerűen és könnyen!
Kattintás előtt válaszd ki a szállástípust!

Fotóalbum, 5,92 km-re levő látnivalókkal: Kerékpártúra - Madarasi Hargita (16 kép).
14714724941100
14714724961101
14714724971102
14714725001103
Milyen fontos látványosságok és népszerű látnivalók vannak a Visszafolyó vizesárok Ivó közelében?
Bánya-tető. 3,8 km-re. A kilátást korlátozzák a felnövő fák, és nem egyszerü a szirtre való feljutás sem. (turisztikai hely geoládával)
Vadaspark Ivó. 4,1 km-re. Bár a belépőnek elég borsos ára van, valószínűleg nem érte meg nekik kevés embert beengedni. (turisztikai hely geoládával)
Nyerges via ferrata vasalt mászóút Madarasi Hargita. 4,5 km-re. Székelyföld első via ferratája (vasalt sziklamászóösvénye) legkönnyebben a Madarasi Hargita turisztikai településről közelíthető meg. A mászást halasztottuk - A mászáshoz még nőnünk kell, de annál jobban örvendtünk a megtalált kincsnek. (látnivaló és geodoboz)
Jártó Gábor ládája Fertő-nyereg. 6 km-re. Jártó Gábor ládája a Fertő-nyeregben. Megtaláltam, pedig be sem volt jelentve - A Madarasi Hargita közelében levő Nyerges-kősziklán található via ferratát készültünk megmászni, már ki tudja hányadik alkalommal. (különleges hely geodobozzal)
Tetőterasz Madarasi Hargita. 6,1 km-re. A Madarasi Hargita tetőteraszán, alkonyatkor, remek naplementés fotókat lehet készíteni. Szent hegy - Ekkora hóban nem sok esélyem volt megtalálni a dobozt.
Pucsek Jani ládája Fertő-nyereg. 6,1 km-re. 2007 júliusában másodszor jártam végig a Hargita gerincét, és ebből az alkalomból 3 ládát helyeztem el az útvonalon, amelyeket a Hargita-túrázóknak ajánlok. Átalakítás érdekes hely típusra - Ezelőtt hét évvel megtaláltam ezt a geodobozt, de ez alkalommal hiába kerestem.
Madarasi Hargita-csúcs. 6,2 km-re. A Madarasi-Hargita a Hargita-hegység és a Székelyföld legmagasabb hegye, egy egykori sztratovulkáni kráter peremének északi maradványa. Kopjafák - Fenn voltam esment a csúcson, s volt időm megkeresni a dobozt is, amit a télen a hó miatt nem sikerült.
Vármegyehatárjelző kő Sikaszó. 6,2 km-re. Sikaszó a Fenyéd és Gyergyótekerőpatak közötti 138-as számú úton taláható, a Libáni-hágótól 11 km-re, az Alsó-Veresbükk-patak torkolatánál. Kivágott erdő - Aki nem járt a környéken, hamar induljon el csodálja meg ezt a vidéket.
Bánya pataka Csíkmadaras. 6,2 km-re. A régi higanybányák közelében feltörő, gyógyhatású forrás mellett egy 4 x 2 m-es kideszkázott medencével ellátott népi feredőt építettek, mely Küpüs-borvízfürdő néven ismert.
Mihály-havas Madarasi Hargita. 6,4 km-re. Nyáron szekérúton, télen gyalogösvényen 20 perc alatt felérünk a Mihály-havas 1685 m magas csúcsára. Napfeny es hullamok - Ivo felol jottem, megneztem magamnak a Kecskevesz via ferratta -t, (leven, hogy hetvegere fenykepezogep nelkul maradtam), de volt nalam buvarszemuveg, ugy, hogy aranylag hamar raakadtam a dobozra :-)Szep a kilatas, megeri felkeresni.
Mágneses-szikla Deság. 6,6 km-re. Az egykori várhely egy kiálló és elszigetelt része a Hargita felé elnyúló fennsíknak.
Kis-Bagolykő Madarasi Hargita. 7,2 km-re. Bár a Madarasi Hargita üdülőhely széléről, a Vargyas fejéből látszik ez a szikla, a Kis-Bagolykőnek nevezett sziklát kevesen ismerik. Kitekinto - Egy kis keterot tettunk a Kis Bagolyko fele, hisz keszultunk egyet via ferratazni.
Szökő vízesés. 7,4 km-re. A vulkáni kitörések idején a Madarasi Hargita oldalában létrejött kisebb lejtésű plató a csúcs alatti 100-150 méternyi területnek lépcsőzetes külsőt kölcsönöz. Vörös-áfonya - Október derekán jártunk itt újra.
Disznórió. 7,6 km-re. Innen nagyon jó kilátás nyilik egyrészt a Hargita vonulataira, valamint a csíki medencére, és a falvakra. Szemerkélő esőben a felcsíki falvak felett - Miután a Fertő-nyeregben sikertelenül kerestük az ott elrejtett geodobozt, elindultunk a Disznó-hegyre.
Zeteváraljai víztározó Zeteváralja. 7,6 km-re. A zeteváraljai völgyzáró gát és a víztározó vagy népszerű nevén zetalaki gát, a Nagy-Küküllő felső szakaszának egyetlen mesterséges tava. Víztározó - A Zetelaki-gátnál voltam.
Transzhargita. 7,8 km-re. Utban A Madarasi Hargita fele - Roviden:nagyszeru rejtes ,szep kilatas es egy nagyon nekem megfelelo rejtek. Kígyó-vízesés a Vargyas-patak oldalágán. 7,8 km-re. A Szentegyházasfaluból a Madarasi Hargitára vezető út mellett, a mini vízierőműtől északra körülbelül 600 méterre, a Transzhargita út melletti sziklabástyájától körülbelül 300 méterre délnyugatra, a Vargyas-patak egyik baloldali mellékága hatalmas erővel zúdul alá a hegyoldalon.
Bányató Küküllőmező. 7,9 km-re. Zetelaki gát Zeteváralja. 8,7 km-re. Doboz nélkül - Székelyvarság, Fenyőkút, Pálpatakafelé indultunk. Rákosi Hargita. 8,9 km-re. Bár nem a legmagasabb, de talán a legszebb csúcsa, az 1757 m magas Rákosi Hargita vagy Galusa-tető. Galusa tető - A rákosi Pogányvártól jöttünk tovább a kék keresztet követve, és a mackó csapásokat keresztezve.
Oltárkő Szentegyházasfalu. 8,9 km-re. Akkor éppen a Madarasi Hargita felől érkeztünk, a Hegyes-kő érintésével, röviden kitértünk az Oltárkő sziklái tetejéhez, majd a Csihányos-kút pusztáján keresztül ereszkedtünk be a Vargyas völgyébe, Szentegyházasfalu felé.
Ördögútja Kis-Fenyéd Nagy-Fenyéd. 9,4 km-re. Kis-Fenyéd - Égettvész - Kis Tamás legelő - Ördögrontás-árok - Csonka-patak száraz árka - Nagy-Fenyéd.
Ördögútja Nagy-Fenyéd Rákos-Homoród. 9,6 km-re. Nagy-Fenyéd - Fejedelemvésze-patak - Kétszállás-patak - Lázi út - Rákos-Homoród.
Hegyi menedék Ördög-tó Észak-Hargita. 9,8 km-re. Legelő a Hargitán - Esti sétára indultunk a terepjáróval és az Ördög-tó - Csíkdánfalva utat választottuk. Zetevára Zetelaka. 9,9 km-re. A patak torkolata jobb oldalán a völgyre néző meredek hegycsúcson vannak Zeta vára maradványai. Meses erdon keresztul - Nagyon szepen kijelolt, informaciokkal ellatott turaosveny, egyre tobb van beloluk, es ez nagyon jo, remelhetoleg termeszetbarat kirandulok keresik fel.
Málnavész sziklája. 9,9 km-re. Hol is van a Tekeredő-kő? - Érdekelne a Málnavész sziklája és a Csicsói Hargita közötti szakasz. Ördögútja Kőris-tető Zetelaka. 10 km-re. Darkókertje-sarka - Kőris-domb - Hosszúaszó-árok első feje a fenyédi határban - Hosszúaszó-árok második feje a küküllőkeményfalvi határban - Barabás kaszálói - Kis-Fenyéd.
Borvíz-forrás Ördög-tó Észak-Hargita. 10 km-re. Csak hóolvadáskor, vagy nagyobb esőzések idején telik meg vízzel. Tanösvény - A gyergyóújfalvi község önkormányzatának és az Aranyász Egyesületnek köszönhetően elkészült az Ördög-tó tanösvény.
Ördögútja Rákos-Homoród Szén-Homoród. 10,1 km-re. Az Ördögútja székelyföldi töltésvonulat Rákos-Homoród pataktól Szén-Homoród patakon át terjedő szakasza.
Szederjesi borvíz Csíkmadaras. 10,2 km-re. A Nagy-Madaras-patak és a Császárok pataka összefolyásánál tör a felszínre, egy régi geológiai fúrásból.
Ördögútja Málnavész-tisztás Homoródi Bükk. 10,3 km-re. Az Ördögútja székelyföldi töltésvonulat Málnavész-tisztástól a Homoródi Bükk gerincéig terjedő, kápolnásfalusi szakasza.
Madéfalvi Hargita. 10,4 km-re. Az Asztag-kőtől a Madéfalvi Hargitáig -  Miután kigyönyörködtem magam az Asztag-kőnél, és egy jót csemegéztem a kőtojás melletti szamócákból - még egy szem érett fekete kakojzát is találtam- a Madéfalvi Hargita fele fordítottam a bicikli szarvát. Csompoly. 10,7 km-re. A Központi Hargita egyik kevésbé látogatott csúcsa a Csompoly, nagyon szép kilátást biztosít a környező csúcsokra - Madarasi Hargita, Csicsói Hargita, Kossuth szikla, Madéfalvi Hargita- de jól látható a csíki medence, Egyeskő, jó látási viszonyok mellett a távolabbi hegyvonulatok is. Lecsompolyított csúcs geodobozzal és havasi meggyel - Miután az Asztag-kőnél ellenőriztem a geodobozomat, és megnéztem az ott létrehozott erdei múzeumot, folytattam az utamat a Csompoly felé.
Kőbánya Hídlás Észak-Hargita. 10,8 km-re. Óriás kőtömbök - Ha már itt voltunk, nagyon szerettem volna becserkészni az Asztalkőt is, de nem sikerült. Dagadókúp Csicsói Hargita. 10,9 km-re. Ez tulajdonképpen egy mini dagadókúp, mint amilyen a Madéfalvi-Hargita csúcsától délre található, szintén piramis formájú Csompoly is.
Zete tanösvény. 10,9 km-re. A tanösvény útvonalán tett, 3,5 km-es séta során képet kaphat a környék turisztikai és természeti érdekességeiről, kőzeteiről,növény- és állatvilágáról. Egy jó tanösvény - Nagyon jó tanösvény.
Csicsói Hargita-csúcs Hargitafürdő. 11 km-re. A Csicsói Hargita csúcsáról remek a kilátás, rálátni a Madarasi Hargitára, a Csíki-havasokra, a Nagy-Hagymásra. Afonyamezok - Rengeteg afonya (piros es fekete) gyonyoru kilatas, nagyon szep hely, megeri felkeresni.
Sziklabástyák Csicsói-Hargita. 11 km-re. A Csicsói-Hargita északi kilátópontja és a kőgombák között, látványos sziklabástyákat láthatunk.
Kőgombák Csicsói-Hargita. 11,1 km-re. A Csicsói-Hargita csúcsplatójának nyugati peremén kőgombákhoz hasonló sziklaképződményekre bukkanhatunk. Kogombak - A Hargita csodalatos helyei! Ezt sem szabad kihagyni.
Csíkrákosi Pogányvár. 11,3 km-re. A csíkrákosi Pogányvár romjai Csíkszeredától északra, Csíkrákos község nyugati határában, a Vár-patak és a Súgó-patak által közrefogott 1274 m magas sziklacsúcson állnak. Új geodoboz a régi rejtekben - Szilveszter utáni, első túracélpontként, egy könnyen és rövid idő alatt elérhető helyszínt akartunk.
Ördögútja Zetelaki Szőlőhát. 11,9 km-re. Hossza 1200 m, északnyugat - délkelet irányban húzódik.
Asztalkő Csíkkarcfalva. 12 km-re. A tetőre kiérve, a földön heverő jelzőtáblák látványa fogad. A rövidebb, kényelmesebb, és könnyebb út - Aznap az Ördög-tó volt a kirándulásunk célpontja.
Bagoly-kő Hargitafürdő. 12,3 km-re. Megközelítés a Kalibáskő vendéglő elől induló kék hámszög jelzésű túraösvényen, a hosszú gyaloglást kedvelőknek, ami körülbelül 8 km hosszú. Ott van az igazi geodoboz is - A Bagoly-kőnél elrejtett geodoboz nem pezsgőtablettás doboz.
Libán-tető. 12,3 km-re. A (Székelyudvarhely)-Fenyédről Gyergyótekerőpatak-Gyergyószentmiklósra vezető út választja el a Görgényi-havasokat a Hargitától, ennek legmagasabb pontja a Libán tető, ez a gyönyörű havasi világ. Hűsítő forrásvíz - Első alkalommal jöttünk a Libán tetőre, de nem bántuk meg.
Jézus kútja Székelyvarság. 12,3 km-re. A dobozka még mindig a fenyő alatt üldögél - A Csorgókő-vízesést és a kilátót megmutatni havereimnek, érkeztem Székelyvarságra. Homoród-tető Kápolnásfalu. 12,3 km-re. Homoród-tető, Kápolnásfalu felett.
Asztalkő felé Karcfalva. 12,5 km-re. Másodikok - Szóval így jártunk, lecsúsztunk az első helyről miután a trekkingklub megviccelt és képes volt elfoglalni az első helyet a füzetben. Csorgókő-vízesés Székelyvarság. 12,5 km-re. Rólunk - > csökken az oldal használhatósága Ez a felület nem azért jött létre, hogy valakik számára használható legyen. Sziklakilátó Kápolnásfalu. 12,7 km-re. Az alulról is látványos sziklafal tetejéről remek kilátás nyílik a környékre.
Katolikus templom Kápolnásfalu. 12,8 km-re. A település messze felnyúlik a Hargita lábáig.
Parlament Székelyvarság. 12,9 km-re. Parlament, vegyes üzlet és kiskocsma - Székelyvarság.
Nagyloki-borvíz Csíkkarcfalva. 12,9 km-re. A Nagyloki borvíz a Nagylok-patak földrajzi baloldalán található, Madicsafürdőtől 6 km-re nyugatra.
Kicsiloki-borvíz Csíkkarcfalva. 13,1 km-re. Az csíkkarcfalvi Alsó- vagy Kicsiloki borvízforrás a Nagylok-patak földrajzi jobb partján található.
Asztag-kő Madéfalva. 13,3 km-re. A Hargita-hegység egyik kevésbé ismert gyöngyszeme az Asztag-kő. Csak a kő maradt - Piricskéről jöttünk.
Tálasbérce Székelyvarság. 13,3 km-re. Az önállóan éppen száz éve, Oroszhegy szórványaként réges-régen létező település Európa állítólag legnagyobb tanyavilága. Ládaellenőrzés - Ha már itt jártunk, ellenőriztem az itt elrejtett geodobozt.

Természeti értékek - Hargita megye
* Részletek regisztráció után. A fényképeket bejelentkezés után lehet megtekinteni.
[ Fel ↑ ]

Regisztrált felhasználók lehetőségei

• Hozzászólás és bejelentés
  • Turisztikai látnivalók keresése kulcszóra és koordináták körül
  • Utolsó megtalálások és hozzászólások
  • Visszafolyó vizesárok adatlapjának követése
  • Közeli és meg nem talált rejtekhelyek megjelenítése térképen és listában
  • Ivó térkép, OSM, Katonai térkép, RGB ortófotó, Csúcskereső, Túraútvonalak, Időjárás
  • Látnivalók a felhasználó földrajzi helyzetének közelében
  • Navigálás valós időben a terepen!

Néhány hozzászólás

• Patak szöktetés - A koordináták segítségével könnyen rátaláltam a tárnára, majd a visszafele folyó patakra, miután jó darabig bolyongtam Ivó felett az erdőben, lévén hogy Kápolnás felől a Cekend tetőn keresztül érkeztem...

Sikerült eljutni Ivó környékére? Tetszett a Visszafolyó vizesárok? Vagy csak egyszerűen hozzá szeretnél szólni, kiegészíteni a leírást? Meséld el nekünk a tapasztalataidat! Már összesen 8224 hozzászólás olvasható a webhelyünkön.

Rejtett látnivalók a közelben

Tudomásod van kevésbé ismert, szép és érdekes kirándulóhelyekről Hargita megyében? Oszd meg velünk az információidat, és adj lehetőséget a többieknek is, hogy megismerhessék ezeket a helyeket! Már 3705 helyszínt mutattunk be.

[ Fel ↑ ]
Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató - A hozzászólások, leírások szerzõik tulajdonai. Minden más tartalom © 2005-2024 Rejtekhely.ro, a hivatalos magyar geotrekking webhely. Minden jog fenntartva. Geotrekking Székelyföldön, Erdélyben, és a Kárpát-medencében. Túrázás, kirándulás, és kincskeresés. Székelyföld, Erdély, és a Kárpát-medence látványosságai, látnivalói.