Navigálj valós időben a terepen, segítünk megtalálni az itt elrejtett kincsesládát!
Büdös-barlang - Bálványosfürdő - Turisztikai túracélpont-adatbázis - Kapcsolat - Bejelentkezés - Regisztráció

Büdös-barlang - Bálványosfürdő turisztikai látnivalói

A torjai Büdös-barlang egész Erdély leghíresebb mofettája...

Térképek, részletes leírások és hozzászólások, fényképek, keresési lehetőség, navigáció a terepen valós időben - bejelentkezés után.

***
Képek: Büdös-barlang Vitriolos forrás Vitriolos fürdő Sírkő A barlang belseje Nem ezt a fát kell keresni. A másik doboz Kövek. Ösvény. A barlang. A kép közepén látható sziklát keresd.. * A fotókért jelentkezz be a felhasználói fiókodba!

Eljutottál erre a helyre, és különleges felvételeket sikerült készíteni? Töltsd fel a képeidet a Büdös-barlang Bálványosfürdő fotóalbumba! A Rejtekhely képtárában már összesen 22747 fényképet tudsz megtekinteni.

Kalandjáték jellegén túl, a rejtekhely-keresés igazi kihívása az arra fogékony emberek figyelmének felkeltése, Székelyföld, Erdély, illetve a Kárpát-medence természeti látnivalóinak, történelmi és kulturális örökségének, valamint igaz értékeinek megismerésére, ismertetésére.

Fedezzétek fel Bálványosfürdő és a környék turisztikai értékeit, ismerjétek meg az általunk bemutatott szép és érdekes látnivalókat, mint amilyen a Büdös-barlang! Érdemes regisztrálni!

>>> Lépjél be a virtuális kincskeresők titokzatos területére, és keresd meg a Rejtekhely geojátszótér itt elrejtett geodobozát!

A legközelebbi település Sepsibükszád, 6,85 km távolságra található.
Orbán Balázs - A Székelyföld leírása: A torjai Büdös A Büdöshegy kőzete, kénbarlang, timsós. A régen itten folytatott kénbányászat. A nemzeti fejedelmek korszakában kén és alaun telepek. Gyilkos. Kilátás a Büdös-tetőről. Bivaly-fürdő s más ásványos források.
Szállás

Szállás Sepsibükszád (Bixad) - Kovászna megye

Keress szállást Sepsibükszád közelében, egyszerűen és könnyen!
Kattintás előtt válaszd ki a szállástípust!

Fotóalbum, 0,02 km-re levő látnivalókkal: Büdös-hegy (8 kép).
1471473771980
1471473780981
1471473782982
1471473786983
Milyen fontos látványosságok és népszerű látnivalók vannak a Büdös-barlang Bálványosfürdő közelében?
Mária oltár Büdös-hegy Kovászna megye. 160 m-re. Érdemes bejárni alaposan a környéket, van érdekesség bőven. Üres zacskó - Sokszor voltunk a barlangnál, és a Mária-oltárhoz közelítve úgy tűnt ez rövidebb út a barlanghoz, mint a megszokott. (turisztikai hely geoládával)
Torzó Bálványosfürdő. 530 m-re. Apor lányok feredője. 560 m-re. Igazi világritkaságról van szó. Bálványos III - A Vasas forrásnál szokás szerint elkapott egy kiadós eső, de nem tartott túl sokáig, úgyhogy folytattuk a kirándulásunkat. (itt geodobozt is lehet keresni)
Gyógyvízforrások - Bálványosfürdő. 780 m-re. A műút mellett erre egy tábla hívja fel a figyelmet. Bálványos IV - A következő állomásunk a Gyógyvízforrások volt, ahol sajnos nem jártunk sikerrel.
Gázfürdő - Bálványosfürdő. 1,2 km-re. Bálványosfürdő központi útkereszteződésétől észak felé indulva, körülbelül 300 méterre, egy jelenleg elég rozoga állapotban lévő, de még használható mofettához juthatunk.
Hammas-fürdő - Zsombor-patak fürdői. 1,2 km-re. A múlt század közepén a Büdös-hegy délkeleti és délnyugati lejtőjén, közvetlenül a Rövid-sarok vízválasztója alatt fürdőtelepeket létesítenek. Csak egy csuprot találtam - Sajnos nem találtuk meg, mindenütt néztük ami esőtől védett lehet, csak egy csupor volt felakasztva egy szögre, továbbiakban nekem elképzelésem sincs hol lehet vagy lehetett a láda mert az is lehet, hogy eltűnt.
Bálványosvár - Bálványosfürdő. 1,5 km-re. A Bálványos-hegy kúp alakú csúcsán népvándorlás kori székely vár található, melynek keletkezését a történelmi dokumentumok a X-XI-dik századra vezetik vissza. Bálványos I - Elindultunk egy kis bálványosi kirándulásra. (turisztikai látnivaló geodobozzal)
Vallató-fürdő és mofetta. 1,5 km-re. A Mikes fürdőkhöz a piros kereszttel jelzett ösvény visz, a volt tüdőszanatóriumtól. Pontos rejtés - Nem volt nehéz megtalálni, az 50 m az tényleg 5 0m nagyon pontos, kicsit feltűnő is volt. (látnivaló és geodoboz)
Csiszárfürdő. 1,6 km-re. Bálványos várával szemben, az elhagyatott villák mögötti erdőben bővizű borvizek bugyognak, várván az elkezdett felújítás folytatását, a fürdőélet ujraéledését. Feredők - Jó nézni és látni, hogy van ami megújul szűk hazánkban.
Vasas-forrás Bálványosfürdő. 1,6 km-re. A régi fürdő neve Várpadi-feredő volt, újabb neve a Transzilvánia-fürdő. Hely, ahol a hölgyek letolják a nadrágot - A Jajdon-völgyébe indultunk, útközben röviden megálltunk a Vasas-forrásnál.
Begyenkő kőgombája Torjai-hegység Kovászna megye. 2,8 km-re. A bálványosi Begyenkő neve a rég kihalt bölény emlékét őrzi, hiszen a régi magyar nyelvben abban az időben a bölényt még begyennek nevezték. Új geodoboz került ide, de talán meg van még a régi is - Miután sikertelenül kerestük a Begyenkő nagy sziklájában elrejtett geodobozt, majd azt pótoltuk, kimásztunk a Begyenkő tulajdonképpeni csúcsára.
Begyenkő sziklája - Torjai-hegység. 2,8 km-re. Térkép és az orrunk után, a Begyenkő sziklájához - Bálványosfürdőről indultunk, Csiszárfürdő érintésével. Cecele Hargita megye. 3,1 km-re. Hatalmas, füves kupolaként tornyosuló végvára.
Kövesponk Csomád. 3,5 km-re. Bükszád egy vadregényes hegykebelben fekszik, a tusnádi szoros alsó torkolatában, gyönyörü lombdús hegyektől körülkeretelt fennsíkon, melynek nyugati oldalán mélyen ágyalta be magát az Olt. Kövek - Nem volt egy egyszerű eset a doboz megtalálása.
Mohos-kilátó. 3,9 km-re. A Szent Anna-tónál, a Mohos melletti dombon, a Nádas-fürdőre vezető úttól balra, már évek óta van egy kilátó. Macik és szarvasok nyomaiban, az összeomlott kilátóhoz - A Nagy Csomád felől érkeztünk a kilátó maradványaihoz.
Öreg bükkfa Mohos. 3,9 km-re. A Mohos, időközben összeomlott kilátótornyához közel, egy különleges, öreg bükkfát fedeztünk fel.
Kőmöge Torjai-hegység. 4,1 km-re. Mohos tőzegláp. 4,2 km-re. A Szent Anna-tó vizét magába foglaló kráter gerincének túloldalán 1050 m magasságban találjuk a Mohos-tőzeglápot. Rejtés nélkül - A Szent Anna Tavat látogattuk meg előbb, de igyekeztünk a Mohosba is eljutni, míg süt még a nap.
Tarzán fája Szent Anna-tó. 4,3 km-re. Ha beszélni tudna, először a bükkfák jelenlétére hívná fel a figyelmet. Nem tűnt el! - Miután rejtettünk egy dobozt a tőzeglápnál, kíváncsiságból újra felkerestük a Tarzán fáját.
Gorgán-patak völgye Torja. 4,6 km-re. Valamelyik régi falurész lehetett? Tud valaki segítani az azonosításban? A lombhullató erdőben szarvasok tanyáznak. Sárdagasztás és hóvirág - Bálványosfürdőről tartottunk a Jajdon-völgy felé, rövid kitérőt tettünk, megtalálni az itt elrejtett geodobozt.
Szent Anna kápolna Szent Anna-tó. 4,6 km-re. Lázárfalva határában, a hegyek közt rejlő tengerszem partján1764–1765-ben a tusnádi és kozmási lakosok egy kis kápolnát építenek Kecskés (vagy Kovács) Pál kezdeményezésére. Napsütésben - Szép napos időben érkeztünk a tóhoz.
Kápolnamező-borvízforrás Lázárfalva. 4,9 km-re. Lázárfalváról a nyírfürdői elágazásnál Kápolnamező felé indultunk, majd a nyaralók után továbbmentünk az erdei úton egy darabig, követve a vörös kereszt jelzést. Eltűnt a régi doboz, éljen az új - A mai nap lázárfalvi rejtekhelyeket kerestem fel.
Nagy Csomád-csúcs. 5 km-re. A macik nyomában - Kocsival érkeztünk az egykori Szent Anna-menedékház melletti parkolóba, majd gyalog folytattuk az utunkat a Tusnádfürdőre vezető piros kereszt jelzés mentén. Sziklavilág Szent Anna-tó. 5 km-re. A Csomád hegytömb déli részén, Közép-Európa egyetlen épen maradt vulkáni kráterében keletkezett csapadékvizből a Szent Anna-tó. A letöltött rejtekfotó segített - Az itt elrejtett geodoboz már több alkalommal eltűnt, és több újrarejtés is volt már.
Szent Joákim-kápolna Szent Anna-tó. 5,1 km-re. A Szent Anna-tó festői szépségű környezetében 2 kápolna épült, a Szent Anna és a Szent Joakim kápolnák. Csendes hely - Már hazamenőben voltunk, amikor kirándulásunk egyik utolsó mozzanataként felkerestük a helyet.
Futásfalvi Pokolvölgy. 5,5 km-re. A Pokolvölgy felső szakaszán, néhány száz méteres körzetben egymást érik a mofetták és a borvizforrások. Sárdagasztó-túra és túlméretezett fürdőkiépítés - A Pokolvölgy három rejtése, a közeli Torja vára, és még néhány rejtekhely útközben, csábított ide.
Mofetta Herkó-kert. 5,6 km-re. Az utolsó torjai házak után balra, a patakmeder mentén felfele haladva, egyenesen felfelé körülbelül 5,5 km hosszú úton jutunk a célhoz. Tevedes - Lehet, hogy rosszul ertelmeztem a rejtek leirasat: a mofetta bejaratatol jobbra, 20 cm-re.
Pokolvölgy 2 Futásfalva. 5,6 km-re. Miután majdnem elfelejtettem ezt is megkeresni - Miután összejártuk a Pokolvölgy felhagyott medencéit, gázfeltöréseit, borvízforrásait, visszafelé tartottunk a kocsihoz. Csíki Bálványos vár Tusnádfürdő. 6 km-re. Ferenczi Sándor történész szerint bizonyosra vehető, hogy még a szkíták előtt, időszámításunk előtt a 6-7-dik században megerősítették a hegycsúcsot. Tusnádfürdő túra 3 - Túránk harmadik állomása.
Bugyogó-borvíz Sepsibükszád. 6 km-re. A Csomád-Büdös-hegység legismertebb mésztufa lerakodásai a Csomád déli lejtőin, Rakottyás-patak, Bugyogó-borvíz és Tó-patak völgyében alakultak ki, ahol kis szurdokvölgyek képződtek.
Torja vára. 6,2 km-re. A helyi hagyomány szerint itt egy magas őrtorony állt, s ha jelezni kellett Bálványosvár és Torjavára között, akkor fel kellett mászni a magas őrtorony tetejére. Leányrablás Torja várából - Miután eltöltöttük az időt a Pokolvölgy bejárásával, kevés időnk maradt már sötétedésig.
Vártető II kilátó. 6,2 km-re. Tusnádfürdő túra 2 - Ez volt a második állomásunk. Vártető I kilátópont Tusnádfürdő. 6,2 km-re. A Szent Anna-tó fölé magasodó Nagy-Csomád egyik északi mellékkúpján, a néptől Vártetőnek nevezett magaslaton, található Tusnádfürdő egyik érdekes kirándulási pontja, az Orbán Balázs által csíki Bálványos várnak nevezett középkori vár maradványa. Tusnádfürdő túra 4 - Túránk negyedik állomása.
Várvápai borvíz Tusnádfürdő. 6,7 km-re. Érdemes itt vizet tölteni a kulacsokba, mert fent nem találunk forrást. Tusnádfürdő túra 1 - Az első állomásunk ezen a kiránduláson.
Felsőtiszáspataki borvizek Tusnádfürdő. 6,8 km-re. Nádasfürdő Újtusnád. 6,9 km-re. Romhalmaz - Ez az a hely, ahol bebizonyosodott, hogy a székely sokszor olyan sincs mint a balkániak. Alsótiszáspataki borvíz Tusnádfürdő. 6,9 km-re. Lázárfalvi Nyírfürdő. 7 km-re. Lázárfalván a Hí-patak folyik keresztül, s ez találkozik a Tusnád-patakkal. Sajnos - Nagyon tetszett a hely, látszik, hogy jól karban tartják.
Szeregető forrás Torja. 7,1 km-re. Most sajnos nem folyik. Az a bizonyos Pokolvolgy kezdete - Amikor elindultam ujra a Torja vara fele, no meg a kenes aztatok fele, akkor azt mondtam, no lassuk csak ezt a kiszaradt Szeregeto forrast is.
Veresvíz Tusnádfürdő. 7,1 km-re. Becks helyett Skol - Miután a román geojátszótérről jelezték, hogy valószínűleg eltűnt a geodoboz, a helyszínen ellenőriztem a rejteket. Almás-tető Mikóújfalu. 7,2 km-re. A mostani celpontunk Mikoujfalu folott, a Zsombor (Voros) es a Nagy Hid pataka kozott talalhato Almas teto, az Oltfejben, 774 meteren.
Molnár Elemér grafikusművész Tusnádfürdő. 7,2 km-re. A kolozsvári Képzőművészeti Főiskolán csak egy év adatott meg neki, munkát kellett vállalnia. EKE-tábor 2015 - Voltam Elemérbácsinál.
Komlósároki borvíz Tusnádfürdő. 7,2 km-re. Délen Tusnádfürdőt a Komlósárok határolja, melynek baloldalán fakad a Komlósároki borvíz. Árokban - Megálltam a beton feliratnál és leereszkedtem a kerítések mentén, mivel tudtam egy forrást egy kicsivel lejjebb.
Likaskő Sepsibükszád. 7,2 km-re. A Csomád hegyből lefolyó vastartalmú ásványviz cementezhette össze a folyóterasz egy szakaszát, a mellette levő puha üledéket pedig az erózió lepusztította. Nem hiszem - Véleményem szerint nem tűnhetett el, mert egyáltalán nem forgalmas hely és nincs szem előtt sem.
Apor-bástya Tusnádfürdő. 7,3 km-re. Hogy látnivaló is legyen, célpontként irány Tusnádfürdő. Emberek és állatok - Tény, hogy a medvék miatt mostanában sokkal izgalmasabb a rejtekhely-keresés.
Mikes- és Apor forrás Tusnádfürdő. 7,3 km-re. Mikes- és Apor forrás, Tusnádfürdő. Isti túra 7. láda - Jó kis tankolási lehetőség egy Szent Anna túra előtt.
Alsótiszástövi borvíz Tusnádfürdő. 7,4 km-re. Alsótiszástövi borvíz. EKE-tábor 2015 - Elemér bácsitól nem messze, az erdő hűvössében bújik meg ez a borvízforrás.
Anna-villa Tusnádfürdő. 7,4 km-re. 100 bentlakó gyerek, 20 napközis, aki ebédre és vacsorára bejár, az ebédet mindennap 150 személyre főzik. Villa - Azért jó látni, hogy régi szép épületet rendben tartanak.
Országzászló emlékmű Tusnádfürdő. 7,4 km-re. Erdély egyik legkedveltebb üdülőtelepének, Tusnádfürdőnek a felső sétányán avatták fel a kis magyar világban, az 1940-es évek első felében, de ekkor turul még nem volt rajta. A talapzat mindkét jobb sarka üres volt - Kerestem a geodobozt a talapzat jobb első sarkánál, majd a szemben állva jobbkéz felőli sarkánál is, de egyik helyen sem találtam.
Tűzoltó Park Tusnádfürdő. 7,5 km-re. Tusnádfürdői kirándulás 4 - Igyekeztünk feltűnésmentesen megközelíteni ezt a rejtekhelyet, ami nem volt épp könnyű, fényes nappal lévén. Függőhíd az Olt felett Tusnádfürdő. 7,5 km-re. Na, végre - Na, végre, sok kutakodás után sikerült előbányásznom a dobozt is.

Büdös-barlang Bálványosfürdő románul - in limba romana: Grota sulfatara Turia

Természeti értékek - Kovászna megye
* Részletek regisztráció után. A fényképeket bejelentkezés után lehet megtekinteni.
[ Fel ↑ ]

Regisztrált felhasználók lehetőségei

• Hozzászólás és bejelentés
  • Turisztikai látnivalók keresése kulcszóra és koordináták körül
  • Utolsó megtalálások és hozzászólások
  • Büdös-barlang adatlapjának követése
  • Közeli és meg nem talált rejtekhelyek megjelenítése térképen és listában
  • Bálványosfürdő térkép, OSM, Katonai térkép, RGB ortófotó, Csúcskereső, Túraútvonalak, Időjárás
  • Látnivalók a felhasználó földrajzi helyzetének közelében
  • Navigálás valós időben a terepen!

Néhány hozzászólás

• Ünnepeltünk - Családi ünnepnek kerestünk helyszínt: szabadban, szép helyen, geodoboz legyen a közelben, s nem utolsó sorban valami finomat is együnk...
  • Mára az első - A leírásokból úgy gondoltam hámot és kötelet is kell vinnünk :) Nem a magassággal volt a bajunk, hanem hát elég sok fa nő a köveken, kövekből...
  • A vihar elott - Jol esett a tura vegere egy kis maszkalas, a rejtek erdekesen ki van talalva gratulalok a rejtonek...
  • Bálványos - büdös barlang harmadikra - Na végre meglett ez a doboz is...
  • Meglett az igazi is - Meglett az igazi láda is! Ehhez a ládaoldalhoz hozzzá kell majd  írni a viccet a nőkről, az autóról és a 20 centiről...
  • Erdekes rejtes - A kotlostojas szagtol kabultan, kerestuk meg az eleg nehezen megkozelitheto ladikot...

Sikerült eljutni Bálványosfürdő környékére? Tetszett a Büdös-barlang? Vagy csak egyszerűen hozzá szeretnél szólni, kiegészíteni a leírást? Meséld el nekünk a tapasztalataidat! Már összesen 8224 hozzászólás olvasható a webhelyünkön.

Rejtett látnivalók a közelben

Tudomásod van kevésbé ismert, szép és érdekes kirándulóhelyekről Kovászna megyében? Oszd meg velünk az információidat, és adj lehetőséget a többieknek is, hogy megismerhessék ezeket a helyeket! Már 3705 helyszínt mutattunk be.

[ Fel ↑ ]
Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató - A hozzászólások, leírások szerzõik tulajdonai. Minden más tartalom © 2005-2024 Rejtekhely.ro, a hivatalos magyar geotrekking webhely. Minden jog fenntartva. Geotrekking Székelyföldön, Erdélyben, és a Kárpát-medencében. Túrázás, kirándulás, és kincskeresés. Székelyföld, Erdély, és a Kárpát-medence látványosságai, látnivalói.