Navigálj valós időben a terepen, segítünk megtalálni az itt elrejtett kincsesládát!
Torja vára - Turisztikai túracélpont-adatbázis - Kapcsolat - Bejelentkezés - Regisztráció

Torja vára turisztikai látnivalói

A helyi hagyomány szerint itt egy magas őrtorony állt, s ha jelezni kellett Bálványosvár és Torjavára között, akkor fel kellett mászni a magas őrtorony tetejére...

Térképek, részletes leírások és hozzászólások, fényképek, keresési lehetőség, navigáció a terepen valós időben - bejelentkezés után.

***
Képek: A Várhegy A Várhegyen Gyertyatartó Torjavára pataka. * A fotókért jelentkezz be a felhasználói fiókodba!

Eljutottál erre a helyre, és különleges felvételeket sikerült készíteni? Töltsd fel a képeidet a Torja vára fotóalbumba! A Rejtekhely képtárában már összesen 22747 fényképet tudsz megtekinteni.

Kalandjáték jellegén túl, a rejtekhely-keresés igazi kihívása az arra fogékony emberek figyelmének felkeltése, Székelyföld, Erdély, illetve a Kárpát-medence természeti látnivalóinak, történelmi és kulturális örökségének, valamint igaz értékeinek megismerésére, ismertetésére.

Fedezzétek fel a környék turisztikai értékeit, ismerjétek meg az általunk bemutatott szép és érdekes látnivalókat, mint amilyen a Torja vára! Érdemes regisztrálni!

>>> Lépjél be a virtuális kincskeresők titokzatos területére, és keresd meg a Rejtekhely geojátszótér itt elrejtett geodobozát!

A legközelebbi település Torja, 6,65 km távolságra található.
Szállás

Szállás Torja (Turia) - Kovászna megye

Keress szállást Torja közelében, egyszerűen és könnyen!
Kattintás előtt válaszd ki a szállástípust!

Fotóalbum, 3,48 km-re levő látnivalókkal: Begyenkő (20 kép).
14714709141100
14714709261101
14714709271102
14714709281103
Milyen fontos látványosságok és népszerű látnivalók vannak a Torja vára közelében?
Szeregető forrás - Torja. 940 m-re. Most sajnos nem folyik. Az a bizonyos Pokolvolgy kezdete - Amikor elindultam ujra a Torja vara fele, no meg a kenes aztatok fele, akkor azt mondtam, no lassuk csak ezt a kiszaradt Szeregeto forrast is.
Pokolvölgy 2 Futásfalva. 1,7 km-re. Miután majdnem elfelejtettem ezt is megkeresni - Miután összejártuk a Pokolvölgy felhagyott medencéit, gázfeltöréseit, borvízforrásait, visszafelé tartottunk a kocsihoz. Mofetta - Herkó-kert. 1,8 km-re. Itt források, mofetta, egy néhai borvízfürdő romjai utalnak a múltra. Tevedes - Lehet, hogy rosszul ertelmeztem a rejtek leirasat: a mofetta bejaratatol jobbra, 20 cm-re.
Futásfalvi Pokolvölgy. 1,8 km-re. Sárdagasztó-túra és túlméretezett fürdőkiépítés - A Pokolvölgy három rejtése, a közeli Torja vára, és még néhány rejtekhely útközben, csábított ide. (itt geodobozt is lehet keresni)
Begyenkő kőgombája Torjai-hegység. 3,4 km-re. A bálványosi Begyenkő neve a rég kihalt bölény emlékét őrzi, hiszen a régi magyar nyelvben abban az időben a bölényt még begyennek nevezték. Új geodoboz került ide, de talán meg van még a régi is - Miután sikertelenül kerestük a Begyenkő nagy sziklájában elrejtett geodobozt, majd azt pótoltuk, kimásztunk a Begyenkő tulajdonképpeni csúcsára. (különleges hely geodobozzal)
Gorgán-patak völgye Torja. 3,5 km-re. Valamelyik régi falurész lehetett? Tud valaki segítani az azonosításban? A lombhullató erdőben szarvasok tanyáznak. Sárdagasztás és hóvirág - Bálványosfürdőről tartottunk a Jajdon-völgy felé, rövid kitérőt tettünk, megtalálni az itt elrejtett geodobozt. (itt geodobozt is lehet keresni)
Begyenkő sziklája Torjai-hegység. 3,5 km-re. Térkép és az orrunk után, a Begyenkő sziklájához - Bálványosfürdőről indultunk, Csiszárfürdő érintésével. Kőmöge Torjai-hegység. 3,6 km-re. Szemmosó-kút Torja. 3,8 km-re. Egyik érdekessége a Szemmosó-kút, a nagy víztartály előtt, az erdő szélén felfele induló ösvény mellett. Egy erdekes gyogyforras - Nahat, hogy meg ilyen forras is letezik Felso-Haromszeken, nem is gondoltam volna. (itt geodobozt is lehet keresni)
Vasas-forrás Bálványosfürdő. 4,6 km-re. Bálványosfürdő Kézdivásárhely felőli bejáratától balra található a Vasas-forrás, és egy új ökumenikus kápolna. Hely, ahol a hölgyek letolják a nadrágot - A Jajdon-völgyébe indultunk, útközben röviden megálltunk a Vasas-forrásnál.
Csiszárfürdő. 4,7 km-re. Bálványos várával szemben, az elhagyatott villák mögötti erdőben bővizű borvizek bugyognak, várván az elkezdett felújítás folytatását, a fürdőélet ujraéledését. Feredők - Jó nézni és látni, hogy van ami megújul szűk hazánkban.
Gázfürdő Bálványosfürdő. 5,1 km-re. Bálványosfürdő központi útkereszteződésétől észak felé indulva, körülbelül 300 méterre, egy jelenleg elég rozoga állapotban lévő, de még használható mofettához juthatunk.
Bálványosvár Bálványosfürdő. 5,2 km-re. A Bálványos-hegy kúp alakú csúcsán népvándorlás kori székely vár található, melynek keletkezését a történelmi dokumentumok a X-XI-dik századra vezetik vissza. Bálványos I - Elindultunk egy kis bálványosi kirándulásra.
Gyógyvízforrások Bálványosfürdő. 5,4 km-re. Bár nem tartoznak a Zsombor-patak forrásvidékéhez, közelségük miatt érdemes megtekinteni a szállodától nem messze, Bálványosfürdő irányában levő, közvetlenül az út mellett levő Gyógyvízforrásokat. Bálványos IV - A következő állomásunk a Gyógyvízforrások volt, ahol sajnos nem jártunk sikerrel.
Felsőtorjai református templom Torja. 5,4 km-re. A Torja patak völgyének jobb partján, Altorja folytatásaként alakult ki Felsőtorja - temploma 1332-ben már létezett azon a helyen, ahol ma is áll. A libák gágognak, fáznak - Megjött a tél, juhuuuuu, megkezdődött a korcsolyaszezon.
Apor lányok feredője. 5,6 km-re. Ilyen forrásokat Európában sehol máshol nem találhatunk. Bálványos III - A Vasas forrásnál szokás szerint elkapott egy kiadós eső, de nem tartott túl sokáig, úgyhogy folytattuk a kirándulásunkat.
Torzó Bálványosfürdő. 6 km-re. Mária oltár Büdös-hegy. 6,1 km-re. A Büdös hegy oldalában nagyon sok a látnivaló. Üres zacskó - Sokszor voltunk a barlangnál, és a Mária-oltárhoz közelítve úgy tűnt ez rövidebb út a barlanghoz, mint a megszokott.
Szentkert Felsőcsernáton. 6,1 km-re. A Bodoki hegység keleti lábánál megbújó Szentkert temploma Székelyföld legkorábbi várfallal övezett egyházi épülete.
Büdös-barlang Bálványosfürdő. 6,2 km-re. A torjai Büdös-barlang egész Erdély leghíresebb mofettája. Ünnepeltünk - Családi ünnepnek kerestünk helyszínt: szabadban, szép helyen, geodoboz legyen a közelben, s nem utolsó sorban valami finomat is együnk.
Hammas-fürdő Zsombor-patak fürdői. 6,3 km-re. Az egyszerű kalibák és ideiglenes, lombokkal fedett szállások helyett báró Apor Gábor a torjai határrészen és gróf Mikes Benedek a sepsibükszádi oldalon deszkából és gerendákból épít vendégszállásokat, étkezdét. Csak egy csuprot találtam - Sajnos nem találtuk meg, mindenütt néztük ami esőtől védett lehet, csak egy csupor volt felakasztva egy szögre, továbbiakban nekem elképzelésem sincs hol lehet vagy lehetett a láda mert az is lehet, hogy eltűnt.
Vallató-fürdő és mofetta. 6,7 km-re. A Mikes fürdőkhöz a piros kereszttel jelzett ösvény visz, a volt tüdőszanatóriumtól. Pontos rejtés - Nem volt nehéz megtalálni, az 50 m az tényleg 5 0m nagyon pontos, kicsit feltűnő is volt.
Szűz Mária katolikus kápolna Torja. 6,8 km-re. Az épület alatt kripta van, ahol az Apor család tagjai nyugszanak.
Futásfalvi zarándokhely. 7,1 km-re. A Sarlós Boldogasszony napján a zarándokok bejárják a Kereszt útját, a dombtetőn levő oltárig. Zarandoklat - Haromszeken elek mar egy jo par evtizede de meg Futasfalvan nem volt szerencsem jarni, no most erre is sor kerult.
Csókás-feredő Csernáton. 7,2 km-re. Megközelítése földúton, Ika váraljától, elhagyva a Malomgát fürdőt. Családi kiruccanás - Mivel még nem jartunk arra fele, a mai szép napot annak környéknek szenteltük.
Cecele. 7,4 km-re. Hatalmas, füves kupolaként tornyosuló végvára.
Almás-tető Mikóújfalu. 8,1 km-re. A mostani celpontunk Mikoujfalu folott, a Zsombor (Voros) es a Nagy Hid pataka kozott talalhato Almas teto, az Oltfejben, 774 meteren.
Henter-mező kőgombái. 8,2 km-re. Itt kőgombákat találunk elrejtve, mely közül egy, bár sűrű bozótban van, sokkal nagyobb, látványosabb mint a Prédikátor-kő. Mostanában elég ritkán lehet bejegyzést olvasni - Kevesebben keresnek, vagy jelentik be megtalálásaikat.
Kövesponk Csomád. 8,3 km-re. Bükszád egy vadregényes hegykebelben fekszik, a tusnádi szoros alsó torkolatában, gyönyörü lombdús hegyektől körülkeretelt fennsíkon, melynek nyugati oldalán mélyen ágyalta be magát az Olt. Kövek - Nem volt egy egyszerű eset a doboz megtalálása.
Ika vára Felsőcsernáton. 8,4 km-re. Ika vára a Nagy- és az Ika-patakok által közrefogott Várbércen áll, egyetlen megmaradt zömtorony henger alakú formájában. A befedett torony - A Malomkertbe igyekeztünk buliba, amikor megpillantottuk a mutatós tornyot az új tetővel.
Romok Fejtető. 8,4 km-re. Az egyik mellékgerinc legmagasabb pontja, a Fejtető.
Árpád-park Torja. 8,6 km-re. 15,15 m magas, 2011 június 18-án állították, Torja említésének 704-ik évében (1307 - 2011). A vilag legmagasabb kopjafa labanal - Tátott szájjal álltam a kopjafa alatt, olyan nagy volt.
Prédikáló-kő Bodok-hegység. 8,6 km-re. Nevét valószínűleg onnan kapta, hogy itt prédikáltak hajdan a táltosok, a pogány magyarok papjai. Év eleji túra a Kifestős-kőhöz - Málnás faluból, a Málnás-patak völgyéből indultunk, a piros pont jelzésen.
Katolikus templom Kézdikővár. 8,7 km-re. 1349-ben Pesulnuk néven szerepel. Kőkerítések között - Különleges falu.
Katolikus templom Torja. 8,8 km-re. A XIV-dik század elején Altorjának és Feltorjának két külön plébániatemploma van.
Bugyogó-borvíz Sepsibükszád. 9,2 km-re. A Csomád-Büdös-hegység legismertebb mésztufa lerakodásai a Csomád déli lejtőin, Rakottyás-patak, Bugyogó-borvíz és Tó-patak völgyében alakultak ki, ahol kis szurdokvölgyek képződtek.
Hegyestető Felsőcsernáton. 9,4 km-re. Hegyestető - Felsőcsernáton.
Tarzán fája Szent Anna-tó. 9,5 km-re. Ha beszélni tudna, először a bükkfák jelenlétére hívná fel a figyelmet. Nem tűnt el! - Miután rejtettünk egy dobozt a tőzeglápnál, kíváncsiságból újra felkerestük a Tarzán fáját.
Sziklavilág Szent Anna-tó. 9,5 km-re. A Csomád hegytömb déli részén, Közép-Európa egyetlen épen maradt vulkáni kráterében keletkezett csapadékvizből a Szent Anna-tó. A letöltött rejtekfotó segített - Az itt elrejtett geodoboz már több alkalommal eltűnt, és több újrarejtés is volt már.
Mohos tőzegláp. 9,5 km-re. A Szent Anna-tó vizét magába foglaló kráter gerincének túloldalán 1050 m magasságban találjuk a Mohos-tőzeglápot. Rejtés nélkül - A Szent Anna Tavat látogattuk meg előbb, de igyekeztünk a Mohosba is eljutni, míg süt még a nap.
Szent Anna kápolna Szent Anna-tó. 9,6 km-re. Lázárfalva határában, a hegyek közt rejlő tengerszem partján1764–1765-ben a tusnádi és kozmási lakosok egy kis kápolnát építenek Kecskés (vagy Kovács) Pál kezdeményezésére. Napsütésben - Szép napos időben érkeztünk a tóhoz.
Bodok-csúcs. 9,6 km-re. A csúcsról csodaszép panoráma tárul elénk tiszta időben. A havason - Kicsit fújt a szél, de attól eltekintve szép napot töltöttem fenn a havason.
Mohos-kilátó. 9,6 km-re. Onnan jól belátható a Mohos, egészen a turistaház körüli táborozó helyig. Macik és szarvasok nyomaiban, az összeomlott kilátóhoz - A Nagy Csomád felől érkeztünk a kilátó maradványaihoz.
Öreg bükkfa Mohos. 9,7 km-re. Az alapoknál négy öl kerületű, a belseje kirothadt, darabjai körülötte hevernek.
Szent Joákim-kápolna Szent Anna-tó. 9,7 km-re. 2012 július 21-én, a Szent Anna búcsú alkalmával, a tó nyugati oldalán 1562-ben már állt Szent Joakim kápolna emlékére egy keresztet állítottak. Csendes hely - Már hazamenőben voltunk, amikor kirándulásunk egyik utolsó mozzanataként felkerestük a helyet.
Cégéres kút Fejtető. 9,8 km-re. Egy régi, 1917-ben kiadott térképen románul Fantana Vestita néven jelenik meg forrás.
Székelykapu Torja. 10,1 km-re. Tudomásunk szerint a világ legnagyobb székelykapuja Torja község Kézdivásárhely felőli bejáratánál áll.
Bod Peter mellszobra Csernaton. 10,1 km-re. Nagy Csomád-csúcs. 10,2 km-re. A macik nyomában - Kocsival érkeztünk az egykori Szent Anna-menedékház melletti parkolóba, majd gyalog folytattuk az utunkat a Tusnádfürdőre vezető piros kereszt jelzés mentén. Kápolnamező-borvízforrás Lázárfalva. 10,7 km-re. A tető előtt nem sokkal, egy pihenő mellett, vasban rendkívül gazdag, vöröses vizű forrást találtunk. Eltűnt a régi doboz, éljen az új - A mai nap lázárfalvi rejtekhelyeket kerestem fel.
Vápa vára. 10,9 km-re. Sepsibükszád határában, a Rakottyás-patak és az Olt közös teraszormán, ez utóbbi jobb parti hegyfokán, a Zsombor-patak beömlésétől északra fekszik, az őskori telepre épült, kora középkori Vápa vára. Medvék is szeretik - Nagyon jó hely, de azt hiszem a medvék is szeretek ezt a helyet, három medve ürülék eset az utamba, este felé nem szívesen járnék erre felé, a rejtekhelyet könnyen megtaláltam.
Katolikus templom Kézdiszárazpatak. 10,9 km-re. 1311-ben Zarazpatak néven jelentkezik az okiratokban. Út mellett - A sírboltot megtaláltuk, de a dobozt nem.

Torja vára románul - in limba romana: Cetatea Turia

Természeti értékek - Kovászna megye
* Részletek regisztráció után. A fényképeket bejelentkezés után lehet megtekinteni.
[ Fel ↑ ]

Regisztrált felhasználók lehetőségei

• Hozzászólás és bejelentés
  • Turisztikai látnivalók keresése kulcszóra és koordináták körül
  • Utolsó megtalálások és hozzászólások
  • Torja vára adatlapjának követése
  • Közeli és meg nem talált rejtekhelyek megjelenítése térképen és listában
  • OSM, Katonai térkép, RGB ortófotó, Csúcskereső, Túraútvonalak, Időjárás
  • Látnivalók a felhasználó földrajzi helyzetének közelében
  • Navigálás valós időben a terepen!

Néhány hozzászólás

• Leányrablás Torja várából - Miután eltöltöttük az időt a Pokolvölgy bejárásával, kevés időnk maradt már sötétedésig...
  • A torjai várdomb - Útban a Szent Anna tóhoz, tettünk egy kis kitérőt és egy kis sétát az erdőben, hogy megkeressük ezt a dobozt...

Sikerült eljutni a környékre? Tetszett a Torja vára? Vagy csak egyszerűen hozzá szeretnél szólni, kiegészíteni a leírást? Meséld el nekünk a tapasztalataidat! Már összesen 8224 hozzászólás olvasható a webhelyünkön.

Rejtett látnivalók a közelben

Tudomásod van kevésbé ismert, szép és érdekes kirándulóhelyekről Kovászna megyében? Oszd meg velünk az információidat, és adj lehetőséget a többieknek is, hogy megismerhessék ezeket a helyeket! Már 3705 helyszínt mutattunk be.

[ Fel ↑ ]
Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató - A hozzászólások, leírások szerzõik tulajdonai. Minden más tartalom © 2005-2024 Rejtekhely.ro, a hivatalos magyar geotrekking webhely. Minden jog fenntartva. Geotrekking Székelyföldön, Erdélyben, és a Kárpát-medencében. Túrázás, kirándulás, és kincskeresés. Székelyföld, Erdély, és a Kárpát-medence látványosságai, látnivalói.