Navigálj valós időben a terepen, segítünk megtalálni az itt elrejtett kincsesládát!
Disznórió - Turisztikai túracélpont-adatbázis - Kapcsolat - Bejelentkezés - Regisztráció

Disznórió turisztikai látnivalói

A Fertő-nyeregtől a Fertő-tető felé érdemes kitérni a Disznó-hegyre, vagy ahogy még a térképen szerepel a Disznórió...

Térképek, részletes leírások és hozzászólások, fényképek, keresési lehetőség, navigáció a terepen valós időben - bejelentkezés után.

***
Képek: A tetőn Állatfejhez hasonlít? Sziklavilág A dobozban hagyott csereajándék Sziklatömbök Érdekes szikla. * A fotókért jelentkezz be a felhasználói fiókodba!

Eljutottál erre a helyre, és különleges felvételeket sikerült készíteni? Töltsd fel a képeidet a Disznórió fotóalbumba! A Rejtekhely képtárában már összesen 22747 fényképet tudsz megtekinteni.

Kalandjáték jellegén túl, a rejtekhely-keresés igazi kihívása az arra fogékony emberek figyelmének felkeltése, Székelyföld, Erdély, illetve a Kárpát-medence természeti látnivalóinak, történelmi és kulturális örökségének, valamint igaz értékeinek megismerésére, ismertetésére.

Fedezzétek fel a környék turisztikai értékeit, ismerjétek meg az általunk bemutatott szép és érdekes látnivalókat, mint amilyen a Disznórió! Érdemes regisztrálni!

>>> Lépjél be a virtuális kincskeresők titokzatos területére, és keresd meg a Rejtekhely geojátszótér itt elrejtett geodobozát!

A legközelebbi település Libán, 7,77 km távolságra található.
Szállás

Szállás Libán (Liban) - Gyergyóújfalu, Hargita megye

Keress szállást Libán közelében, egyszerűen és könnyen!
Kattintás előtt válaszd ki a szállástípust!

Fotóalbum, 4,46 km-re levő látnivalókkal: Asztal-kő Karcfalva - Hargita-hegység (23 kép).
14714723121100
14714723131101
14714723181102
14714723221103
Milyen fontos látványosságok és népszerű látnivalók vannak a Disznórió közelében?
Pucsek Jani ládája - Fertő-nyereg. 1,5 km-re. Helyüket és nevüket rendszeres Erdély-járó társaimmal közösen megélt élményeink alapján választottam ki. Átalakítás érdekes hely típusra - Ezelőtt hét évvel megtaláltam ezt a geodobozt, de ez alkalommal hiába kerestem.
Jártó Gábor ládája - Fertő-nyereg. 1,6 km-re. Jártó Gábor ládája a Fertő-nyeregben. Megtaláltam, pedig be sem volt jelentve - A Madarasi Hargita közelében levő Nyerges-kősziklán található via ferratát készültünk megmászni, már ki tudja hányadik alkalommal. (különleges hely geodobozzal)
Bánya pataka - Csíkmadaras. 2,6 km-re. A régi higanybányák közelében feltörő, gyógyhatású forrás mellett egy 4 x 2 m-es kideszkázott medencével ellátott népi feredőt építettek, mely Küpüs-borvízfürdő néven ismert.
Hegyi menedék - Ördög-tó - Észak-Hargita. 3,2 km-re. Legelő a Hargitán - Esti sétára indultunk a terepjáróval és az Ördög-tó - Csíkdánfalva utat választottuk. Kőbánya Hídlás Észak-Hargita. 3,5 km-re. Óriás kőtömbök - Ha már itt voltunk, nagyon szerettem volna becserkészni az Asztalkőt is, de nem sikerült. Szederjesi borvíz Csíkmadaras. 3,7 km-re. A Fehérkavicsos- vagy Szederjesi borvíz Csíkmadaras egyik közismert borvízforrása. (látnivaló és geodoboz)
Borvíz-forrás Ördög-tó Észak-Hargita. 3,9 km-re. Csak hóolvadáskor, vagy nagyobb esőzések idején telik meg vízzel. Tanösvény - A gyergyóújfalvi község önkormányzatának és az Aranyász Egyesületnek köszönhetően elkészült az Ördög-tó tanösvény. (turisztikai hely geoládával)
Bánya-tető. 4,3 km-re. A Madarasi menedékháztól a Fertő-nyereg fele az egyik lehetséges túraösvény a Bánya-tető mellett vezet el. (látnivaló és geodoboz)
Asztalkő Csíkkarcfalva. 4,5 km-re. A gyalogtúra egy meredek kaptatóval kezdődik a Loki borvízforrástól, az elég ritka, de azért követhető kék kereszt jelzés mentén. A rövidebb, kényelmesebb, és könnyebb út - Aznap az Ördög-tó volt a kirándulásunk célpontja.
Asztalkő felé Karcfalva. 5 km-re. Másodikok - Szóval így jártunk, lecsúsztunk az első helyről miután a trekkingklub megviccelt és képes volt elfoglalni az első helyet a füzetben. Nagyloki-borvíz Csíkkarcfalva. 5,5 km-re. Vizét ivókúrára és fürdőkúrára egyaránt használták.
Kicsiloki-borvíz Csíkkarcfalva. 5,7 km-re. Az csíkkarcfalvi Alsó- vagy Kicsiloki borvízforrás a Nagylok-patak földrajzi jobb partján található.
Bálinték forrása Csíkkarcfalva. 6 km-re. Nyerges via ferrata vasalt mászóút Madarasi Hargita. 6,4 km-re. Ahol a kék sáv gerincjelzés letér az Ivó felé vezető útról a Fertő-nyereg irányába, mi is jobbra térünk. A mászást halasztottuk - A mászáshoz még nőnünk kell, de annál jobban örvendtünk a megtalált kincsnek.
Madarasi Hargita-csúcs. 6,5 km-re. A déli oldalból ered a Hargita leghosszabb folyóvize, a Vargyas-patak. Kopjafák - Fenn voltam esment a csúcson, s volt időm megkeresni a dobozt is, amit a télen a hó miatt nem sikerült.
Tetőterasz Madarasi Hargita. 6,5 km-re. Ez a rejtés távolabb esik a forgalmasabb helyektől. Szent hegy - Ekkora hóban nem sok esélyem volt megtalálni a dobozt.
Szökő vízesés. 6,9 km-re. A vulkáni kitörések idején a Madarasi Hargita oldalában létrejött kisebb lejtésű plató a csúcs alatti 100-150 méternyi területnek lépcsőzetes külsőt kölcsönöz. Vörös-áfonya - Október derekán jártunk itt újra.
Visszafolyó vizesárok Ivó. 7,6 km-re. Régóta keressük a Visszafolyónak is nevezett vizesárkot. Patak szöktetés - A koordináták segítségével könnyen rátaláltam a tárnára, majd a visszafele folyó patakra, miután jó darabig bolyongtam Ivó felett az erdőben, lévén hogy Kápolnás felől a Cekend tetőn keresztül érkeztem.
Ivói szfinx Ivó. 7,6 km-re. Eseménytelen az utunk, aztán feltűnik az út bal oldalán egy andezit sziklacsoport. A szfinx vonzásában - Udvarhelyről hazafele jövet (nehogy túl hamar hazaérjünk) döntöttük el, hogy megkeressük a szfinxet.
Kis-Bagolykő Madarasi Hargita. 7,7 km-re. Mivel egy sziklaperem, felülről nem könnyű észrevenni. Kitekinto - Egy kis keterot tettunk a Kis Bagolyko fele, hisz keszultunk egyet via ferratazni.
Rákosi Hargita. 7,9 km-re. Bár nem a legmagasabb, de talán a legszebb csúcsa, az 1757 m magas Rákosi Hargita vagy Galusa-tető. Galusa tető - A rákosi Pogányvártól jöttünk tovább a kék keresztet követve, és a mackó csapásokat keresztezve.
Csíkrákosi Pogányvár. 8,1 km-re. A Pogányvár egyik láncszeme volt az Erdély keleti határvonalán létrehozott egységes határvédelmi rendszernek. Új geodoboz a régi rejtekben - Szilveszter utáni, első túracélpontként, egy könnyen és rövid idő alatt elérhető helyszínt akartunk.
Mihály-havas Madarasi Hargita. 8,5 km-re. Nyáron szekérúton, télen gyalogösvényen 20 perc alatt felérünk a Mihály-havas 1685 m magas csúcsára. Napfeny es hullamok - Ivo felol jottem, megneztem magamnak a Kecskevesz via ferratta -t, (leven, hogy hetvegere fenykepezogep nelkul maradtam), de volt nalam buvarszemuveg, ugy, hogy aranylag hamar raakadtam a dobozra :-)Szep a kilatas, megeri felkeresni.
Libán-tető. 8,6 km-re. A (Székelyudvarhely)-Fenyédről Gyergyótekerőpatak-Gyergyószentmiklósra vezető út választja el a Görgényi-havasokat a Hargitától, ennek legmagasabb pontja a Libán tető, ez a gyönyörű havasi világ. Hűsítő forrásvíz - Első alkalommal jöttünk a Libán tetőre, de nem bántuk meg.
Vármegyehatárjelző kő Sikaszó. 9 km-re. Sikaszó a Fenyéd és Gyergyótekerőpatak közötti 138-as számú úton taláható, a Libáni-hágótól 11 km-re, az Alsó-Veresbükk-patak torkolatánál. Kivágott erdő - Aki nem járt a környéken, hamar induljon el csodálja meg ezt a vidéket.
Madicsa-fürdő Csíkkarcfalva. 9,8 km-re.   Az Olt vetőrendszerére merőleges kelet-nyugat irányú völgyben törnek elő Madicsa-fürdő és Lok-pataka borvízforrásai. Csodák csodája - Úgy néz ki, hogy a hídat szépen felújították, újrafedték, de csodák csodájára a geodoboz nem tünt el, sőt még be se falazták.
Transzhargita. 9,9 km-re. Utban A Madarasi Hargita fele - Roviden:nagyszeru rejtes ,szep kilatas es egy nagyon nekem megfelelo rejtek. Szent Antal-kápolna Csíkmadaras. 10 km-re. A Fejedelem kertjében, Csíkmadaras nyugati kijáratánál, tőle mintegy 800 méterre, a Hámorfenék területén álló Szent Antal-kápolna 1992-ben épült egy régi kápolna romjaira. Útban a töltöttkáposzta-fesztivál felé - A gyergyószárhegyi töltöttkáposzta-fesztiválra igyekeztünk aznap, egy kis kitérővel felkerestük a már jól ismert Szent Antal-kápolnát.
Madéfalvi Hargita. 10,1 km-re. Az Asztag-kőtől a Madéfalvi Hargitáig -  Miután kigyönyörködtem magam az Asztag-kőnél, és egy jót csemegéztem a kőtojás melletti szamócákból - még egy szem érett fekete kakojzát is találtam- a Madéfalvi Hargita fele fordítottam a bicikli szarvát. Kígyó-vízesés a Vargyas-patak oldalágán. 10,2 km-re. A Szentegyházasfaluból a Madarasi Hargitára vezető út mellett, a mini vízierőműtől északra körülbelül 600 méterre, a Transzhargita út melletti sziklabástyájától körülbelül 300 méterre délnyugatra, a Vargyas-patak egyik baloldali mellékága hatalmas erővel zúdul alá a hegyoldalon.
Csompoly. 10,4 km-re. A Központi Hargita egyik kevésbé látogatott csúcsa a Csompoly, nagyon szép kilátást biztosít a környező csúcsokra - Madarasi Hargita, Csicsói Hargita, Kossuth szikla, Madéfalvi Hargita- de jól látható a csíki medence, Egyeskő, jó látási viszonyok mellett a távolabbi hegyvonulatok is. Lecsompolyított csúcs geodobozzal és havasi meggyel - Miután az Asztag-kőnél ellenőriztem a geodobozomat, és megnéztem az ott létrehozott erdei múzeumot, folytattam az utamat a Csompoly felé.
Asztag-kő Madéfalva. 10,9 km-re. Szép kilátás nyílik innen Csíkszeredára, illetve a középcsíki és felcsíki falvakra. Csak a kő maradt - Piricskéről jöttünk.
Csergeványoló Csíkmadaras. 11,1 km-re. Csíkmadaras nyugati kijáratánál, a Nagy Madaras-patakon, ma is működik egy csergeványoló.
Újfalvi kőbánya. 11,1 km-re. Az Újfalvi bányában kitermelt kő vulkanikus eredetű andezit, amely piroxént és hornblendát tartalmaz. Bazaltos - Érdekes a vulkáni kúp maradványait fentről szemlélni.
Dugásfürdő Csíkdánfalva. 11,2 km-re. Csíkdánfalva község határában több jó minőségű borviz fakad, a nyugati részén, a Madaras- és a Gödörviz-pataka összefolyásánál 1926-ban egy kis fürdőhely létesült, mely Dugás-fürdő néven vált ismertté. szuk - Amikor rejtettem egyaltalan nem volt szuk a "lyuk"E honap vegen megyek Marosfore par napra es ujratelepitem vagy kitagitom a "lyukat" :))Orulok hogy legalabb a lada megvan.
Dugásfürdő 2 Csíkdánfalva. 11,4 km-re. Feredő - A hídtól lejjebb hódok által épített gátak duzzasztják a patakot. Csudáló-kő. 11,4 km-re. A Görgényi-havasok 1529 m magas Csudáló-kő nevű csúcsáról, érdekes formájú szikláiról nagyszerű rálátásunk van a Gyergyói-havasokra, a Gyergyói-medencére és a Nagy-Hagymásra. Délhegy felől érkezve - A Csudáló-kő alatti tisztáson levő esztena felett indul a jelzés, az erdőben.
Vadaspark Ivó. 11,5 km-re. Bár a belépőnek elég borsos ára van, valószínűleg nem érte meg nekik kevés embert beengedni.
Dagadókúp Csicsói Hargita. 11,5 km-re. A Csicsói-Hargita északi csúcsrégiójában, a kilátópont szikláitól körülbelül 120 méterre nyugatra, egy piramis formájú csúcsot láthatunk.
Csicsói Hargita-csúcs Hargitafürdő. 11,5 km-re. A Csicsói Hargita csúcsáról remek a kilátás, rálátni a Madarasi Hargitára, a Csíki-havasokra, a Nagy-Hagymásra. Afonyamezok - Rengeteg afonya (piros es fekete) gyonyoru kilatas, nagyon szep hely, megeri felkeresni.
Sziklabástyák Csicsói-Hargita. 11,7 km-re. A Csicsói-Hargita északi kilátópontja és a kőgombák között, látványos sziklabástyákat láthatunk.
Kőgombák Csicsói-Hargita. 11,8 km-re. A Csicsói-Hargita csúcsplatójának nyugati peremén kőgombákhoz hasonló sziklaképződményekre bukkanhatunk. Kogombak - A Hargita csodalatos helyei! Ezt sem szabad kihagyni.
Csíkmadaras. 12 km-re. Az Olt mentén egybeépült hat település.
Oltárkő Szentegyházasfalu. 12,2 km-re. Akkor éppen a Madarasi Hargita felől érkeztünk, a Hegyes-kő érintésével, röviden kitértünk az Oltárkő sziklái tetejéhez, majd a Csihányos-kút pusztáján keresztül ereszkedtünk be a Vargyas völgyébe, Szentegyházasfalu felé.
Málnavész sziklája. 12,6 km-re. Hol is van a Tekeredő-kő? - Érdekelne a Málnavész sziklája és a Csicsói Hargita közötti szakasz. Dánfalva. 12,9 km-re. Csíkdánfalva községközpont, a hozzá tartozó Csíkmadaras népszavazás útján vált külön községgé.
Csíkkarcfalva erődtemploma. 12,9 km-re. Csíkkarcfalva a Nagyboldogasszony egyházközség központja, amely már az 1330-as években létezett. Pákó - Budapestről jöttem haza Erdélybe, egy kedves barátom tanácsára próbáltam neki a feladatnak.
Bányató Küküllőmező. 13 km-re. Porgyos-tető Csíkjenőfalva. 13,1 km-re. A Hámori- vagy Vadkéstövi borvíz a Székaszó völgyében található.
Csíkrákos Bogát-hegyi kápolna. 13,2 km-re. A szemben levő Kőd nyúlványával képezi a Rákosi-szorost, amely határt jelent Középcsík és Felcsík között. Esti séta 3 - Nem volt túl sok időnk nézelődni, mert mások is érkeztek utánunk.
Bagoly-kő Hargitafürdő. 13,3 km-re. Megközelítés a Kalibáskő vendéglő elől induló kék hámszög jelzésű túraösvényen, a hosszú gyaloglást kedvelőknek, ami körülbelül 8 km hosszú. Ott van az igazi geodoboz is - A Bagoly-kőnél elrejtett geodoboz nem pezsgőtablettás doboz.

Természeti értékek - Hargita megye
* Részletek regisztráció után. A fényképeket bejelentkezés után lehet megtekinteni.
[ Fel ↑ ]

Regisztrált felhasználók lehetőségei

• Hozzászólás és bejelentés
  • Turisztikai látnivalók keresése kulcszóra és koordináták körül
  • Utolsó megtalálások és hozzászólások
  • Disznórió adatlapjának követése
  • Közeli és meg nem talált rejtekhelyek megjelenítése térképen és listában
  • OSM, Katonai térkép, RGB ortófotó, Csúcskereső, Túraútvonalak, Időjárás
  • Látnivalók a felhasználó földrajzi helyzetének közelében
  • Navigálás valós időben a terepen!

Néhány hozzászólás

• Szemerkélő esőben a felcsíki falvak felett - Miután a Fertő-nyeregben sikertelenül kerestük az ott elrejtett geodobozt, elindultunk a Disznó-hegyre...

Sikerült eljutni a környékre? Tetszett a Disznórió? Vagy csak egyszerűen hozzá szeretnél szólni, kiegészíteni a leírást? Meséld el nekünk a tapasztalataidat! Már összesen 8224 hozzászólás olvasható a webhelyünkön.

Rejtett látnivalók a közelben

Tudomásod van kevésbé ismert, szép és érdekes kirándulóhelyekről Hargita megyében? Oszd meg velünk az információidat, és adj lehetőséget a többieknek is, hogy megismerhessék ezeket a helyeket! Már 3705 helyszínt mutattunk be.

[ Fel ↑ ]
Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató - A hozzászólások, leírások szerzõik tulajdonai. Minden más tartalom © 2005-2024 Rejtekhely.ro, a hivatalos magyar geotrekking webhely. Minden jog fenntartva. Geotrekking Székelyföldön, Erdélyben, és a Kárpát-medencében. Túrázás, kirándulás, és kincskeresés. Székelyföld, Erdély, és a Kárpát-medence látványosságai, látnivalói.