Navigálj valós időben a terepen, segítünk megtalálni a turisztikai látnivalót!
Tartód vára - Turisztikai túracélpont-adatbázis - Kapcsolat - Bejelentkezés - Regisztráció

Tartód vára turisztikai látnivalói

Tartód vára Székelyudvarhelytől légvonalban 35 km-re északra, a Nagy-Küküllő forrásvidékén, Székelyvarság község Bagzos határrészének közelében található...

Térképek, részletes leírások és hozzászólások, fényképek, keresési lehetőség, navigáció a terepen valós időben - bejelentkezés után.

***
Képek: Várfal 1 Tartod1 20090507 Valaki a dobozt elvitte Tartod3 20090507 Tartod4 20090507 Tartod5 20090507 Átkelés a patakon Patak Várfal 2 Várfal 3 Erdészeti határkő. * A fotókért jelentkezz be a felhasználói fiókodba!

Eljutottál erre a helyre, és különleges felvételeket sikerült készíteni? Töltsd fel a képeidet a Tartód vára fotóalbumba! A Rejtekhely képtárában már összesen 22747 fényképet tudsz megtekinteni.

Kalandjáték jellegén túl, a rejtekhely-keresés igazi kihívása az arra fogékony emberek figyelmének felkeltése, Székelyföld, Erdély, illetve a Kárpát-medence természeti látnivalóinak, történelmi és kulturális örökségének, valamint igaz értékeinek megismerésére, ismertetésére.

>>> Fedezzétek fel a környék turisztikai értékeit, ismerjétek meg az általunk bemutatott szép és érdekes látnivalókat, mint amilyen a Tartód vára! Érdemes regisztrálni!

A legközelebbi település Székelyvarság, 2,13 km távolságra található.
Orbán Balázs - A Székelyföld leírása: Tartod vára A hegytető fennsikja. Havasi élet, vendégszeretet. Halászok útja. Kis-ág patak. Nagy-Küküllő völgye. Tartod vára. Most látható romjai. Regék.
Szállás

Szállás Székelyvarság (Varsag) - Hargita megye

Keress szállást Székelyvarság közelében, egyszerűen és könnyen!
Kattintás előtt válaszd ki a szállástípust!

Fotóalbum, 4,25 km-re levő látnivalókkal: Csorgókő-vízesés - Hargita-hegység (16 kép).
14714706681100
14714706691101
14714706721102
14714706731103
Milyen fontos látványosságok és népszerű látnivalók vannak a Tartód vára közelében?
Gergely János-féle kővályú - Székelyvarság. 1,9 km-re. Kő mögött, kő alatt - Bár nem esett az utunkba, és siettünk is az oroszhegyi nárciszrétre, sikerült rávenni a kirándulótársaimat, hogy nézzék meg ők is a Gergely János-féle kővályút. Tálasbérce Székelyvarság. 3,2 km-re. Az önállóan éppen száz éve, Oroszhegy szórványaként réges-régen létező település Európa állítólag legnagyobb tanyavilága. Ládaellenőrzés - Ha már itt jártunk, ellenőriztem az itt elrejtett geodobozt. (turisztikai látnivaló geodobozzal)
Parlament Székelyvarság. 4,1 km-re. Parlament, vegyes üzlet és kiskocsma - Székelyvarság.
Csorgókő-vízesés Székelyvarság. 4,2 km-re. Rólunk - > csökken az oldal használhatósága Ez a felület nem azért jött létre, hogy valakik számára használható legyen. Jézus kútja Székelyvarság. 4,8 km-re. A dobozka még mindig a fenyő alatt üldögél - A Csorgókő-vízesést és a kilátót megmutatni havereimnek, érkeztem Székelyvarságra. Fenyőkúti tőzegláp. 5,1 km-re. A Fenyőkúti tőzeglápot én a szencsedi nárciszmezőkről, kerékpárúton közelítettem meg, Fenyőkúton át. Pótoltam a hiányzó dobozt - A tegnap ellenőriztem a rejtést, a dobozt nem kaptam meg. (látnivaló és geodoboz)
Kerektó Pálpataka. 5,8 km-re. A Parajdi-medence szélén, nagykiterjedésű vulkáni fennsík tetején, sok helyen a megálló csapadékvíz eltőzegesedett lápok kialakulásához vezetett, ilyenek a Pálpatakán, Bencéd, Fenyőkút és Fenyősmező közelében mocsári növényzettel borított tőzeges területek, mint például a Kerektó.
Harangláb Pálpataka. 7,4 km-re. Korondtól 7 km-re, a Miklós patak mentén, körülbelül 1000 méter tengerszint feletti magasságban fekvő szétszórt település. Másik bal oldal - Csend és nyugalom volt itt, mint mindig mikor erre jártam. (látnivaló és geodoboz)
Szencsedi-tó vagy Fenyőkúti-tó. 7,6 km-re. A szencsedi nárciszmezőket elhagyva, Fenyőkút felé a kerékpárúton egy tó mellett haladunk el. A kivágott fa új életre kelt és védi a dobozt - A rejtekül szolgáló kivágott fa csutakja nem hagyja magát. (látnivaló és geodoboz)
Ördögútja Oroszhegyi Mogyorós. 7,8 km-re. Ennek nyugati szakaszát 600 m hosszúságban azonosították.
Medvevár sziklavilág Fenyőkút. 8,2 km-re. A Kormos-kő sziklavilágától északkelet felé, Fenyőkút irányába, a következő hegylábon egy másik sziklacsoport található. Szerencse - Szóval az élethez is és a medvéhez is szerencse kell! Néztem én már medvével farkasszemet, de nem egy lyukban! Nem is tudom, talán ledermedtem volna.
Bányató Küküllőmező. 8,2 km-re. Kormos-kő sziklakilátó Fenyőkút. 8,6 km-re. Nem sokan ismerik, pedig Korond környékének legszebb, legimpozánsabb kilátópontja. Remek kilátás Korond felé - A sziklabástyától jöttünk át a kilátóra.
Sziklaablak Kormos-kő Fenyőkút. 8,7 km-re. A Kormos-kő sziklabástyája és sziklakilátója között, a sziklakilátó közelében-végében, van egy érdekes sziklaablak. Nagy kő esett le a szívemről - Amikor én a sziklakilátónál és a sziklabástyánál rejtettem a geodobozaimat, láttam távolról ezt a sziklaablakot is.
Zetelaki gát Zeteváralja. 8,7 km-re. Doboz nélkül - Székelyvarság, Fenyőkút, Pálpatakafelé indultunk. Kormos-kő sziklabástya Fenyőkút. 8,7 km-re. A Sólyomkő pataka mellől a Kormos-kő sziklakilátója felé kapaszkodva a meredek domboldalon, egy kisebb sziklatornyot és egy nagyobb, impozáns, kettős sziklabástyát találtam. Meredek - A leírást követve jutottunk fel előbb a kisebb sziklához, majd a sziklabástyához.
Zeteváraljai víztározó Zeteváralja. 8,8 km-re. A zeteváraljai völgyzáró gát és a víztározó vagy népszerű nevén zetalaki gát, a Nagy-Küküllő felső szakaszának egyetlen mesterséges tava. Víztározó - A Zetelaki-gátnál voltam.
Bokor Levendulás Pálpataka. 8,9 km-re. 2023-ban megszervezésre kerül a családi programokkal kecsegtető, második Pálpatakai Levendula fesztivál, július 8-9-én, szombat és vasárnap.
Parajdi faszerkezet. 8,9 km-re. Rég jártam arra, akkor még csak a gátként szolgáló farönk volt ott.
Szencsedi nárciszmezők. 9,1 km-re. A Kalonda-tetőtől észak-keletre köves úton juthatunk el a legkönnyebben a szencsedi nárciszmezőkre. Hervadó nárciszok - Nagyon sajnálom, hogy nem jöttem ide vagy 10 nappal korábban, mikor még több virág volt kinyílva, de így is még rengeteg volt belőlük.
Fügevára Korond. 9,1 km-re. Ki Korondon megfordul, annak ajánlom, hogy Fügevár meglátogatását el ne mulassza, mely ily alakzatokat, ily képleteket bizonnyal ritkán lesz alkalma láthatni. Esőben - A Fenyőkúti-tőzegláphoz igyekeztünk, pótolni a hiányzó geodobozt.
Nárciszrét Oroszhegy. 9,1 km-re. A helybeliek kankósdinak vagy kápolnavirágnak nevezik a nárciszt.
Szent László-kápolna Oroszhegy. 9,3 km-re. Érdekes, hogy ez a hely az 1941-es osztrák katonai felmérés térképén Nyáros mocsár helynévvel szerepel.
Urusos-kút Oroszhegy. 9,4 km-re. Hajdanán Oroszhegy falunak híres búcsújáróhelye volt, a falutól északra elterülő Kápolna mező nevű helyen, melynek közelében a hagyomány szerint csodás gyógyulások történtek.
Móric-kő Korond. 9,7 km-re. A tetejéről szép kilátás nyílik déli irányba Korondra, a Kalonda-tetőre és a Firtos-hegyre. Lobogó - Ha már valaki ilyen helyre lobogót telepít, akkor gondoskodhatna arról is, hogy egy év múlva ne egy rongy-darab lebegjen itt.
Ördögútja Zetelaki Szőlőhát. 9,7 km-re. Hossza 1200 m, északnyugat - délkelet irányban húzódik.
Tizenkettes-forrás Bucsin. 10,5 km-re. A Parajd és Gyergyóalfalu közötti, Bucsin-tetőn áthaladó, Kis-Küküllő völgyében vezető, DN13B-as jelzésű műúton több forrást is találunk az út mellett.
Likas-kő Korond. 10,9 km-re. A kő fölötti hegygerincet Likaskő-bércnek, a kő feletti fensíkot, mely művelhető és lakott terület, Likaskő mezejének nevezik. Mindkét doboz megvan - Megtaláltam a geodobozt is, a Déliáét is.
Bugyogó források Fingóborvíz. 11 km-re. A Cseredombi borvíz, másnéven Erzsébet-forrás, Fingóborvíz vagy Szejkésvíz pitvaros faépülettel fedett forrásától délkeletre, 120 méterre további lerakódások helyszíne, bugyogó, sistergő források, és egy tavacska figyelhető meg. Fortyogás - Megtaláltuk a forrásokat, megfigyeltük a fortyogást is.
Fingó-borviz Korond. 11,1 km-re. A betonköpűbe ömlő forrás fölé egy pitvaros faépületet építettek. Első ládám - Végig fel tudtam menni kocsival.
Csiga-domb Korond. 11,5 km-re. Korond községtől észak-északnyugatra található, az országúttól keletre. Útban hazafelé - Megálltam, hogy megnézzem a Csiga-domb jelenlegi állapotát.
Kisfenyős-kő Parajd. 11,6 km-re. A  szikla tetején több gombaszerű alakzat emelkedik az ég felé. Mindkettő - Diplomatikus leszek: mindkettő.
Korondi kilátó. 11,7 km-re. Laposlik Korond. 11,8 km-re. A területén található a Bugyogó nevű forráscsoport. Merész rejtés - Amikor én a helyszínt dokumentáltam, elég cudar idő volt.
Zete tanösvény. 11,8 km-re. A tanösvény útvonalán tett, 3,5 km-es séta során képet kaphat a környék turisztikai és természeti érdekességeiről, kőzeteiről,növény- és állatvilágáról. Egy jó tanösvény - Nagyon jó tanösvény.
Szénégetők Kalonda-tető. 11,8 km-re. A legtöbb farkaslaki ember már az 1800-as évektől kezdődően a faszén előállításából vagy értékesítéséből él. Ellenőrzés - A sok esős nap után örültünk a napsütésnek.
Korondi sóskút. 11,8 km-re. Vizének használatát már Mária Terézia idejében szabályozták. Magam helyett :) - Hát igen, az a rács egy kicsit olyan, mintha szájkosarat tettek volna a forrásra.
Zetevára Zetelaka. 11,8 km-re. A Deság pataka a Hargitából ered és a Deság hegy alattömlik a Nagy-Küküllőbe. Meses erdon keresztul - Nagyon szepen kijelolt, informaciokkal ellatott turaosveny, egyre tobb van beloluk, es ez nagyon jo, remelhetoleg termeszetbarat kirandulok keresik fel.
Vízimalom Korond. 11,9 km-re. Volt köztük lisztelő, fűrész-, festék- és mázőrlő malom. Malomkerék - Kétszer is nekifogtunk a keresésének.
Árcsó. 12 km-re. Korond még a vulkanikus övezetben fekszik, ennek köszönheti borvizeit.
Pakulár-kő. 12,1 km-re. A Hideg-Juhod völgye fölé magasuló Pakulár-kő (a térképeken a Pásztor-kő elnevezés szerepel) az Elemér sarka-hegy déli aljában található, Rabsoné várától észak-kelet irányba. Kilátás - Parajdról a "Transz-Rapsonné"-n keresztül közelítettük meg, miután rejtettünk egy dobozt az Áprily-kútnál.
Rapsonné vára Szováta. 12,1 km-re. Szovátától keletre, a Hideg-Juhod és Szilas patak összefolyása, valamint a Kápolna-mező fölött, nehezen megközelíthető, szédítő magasságban áll a szépséges tündérkirálynő, Rapsonné vára, egy csodálatosan szép andezit sziklatömbön. Lett jelzés de a ládának annyi - Egy ideje van turistajelzés (kék kereszt), de nagyon ibogtalanúl festették, meredeken toronyiránt felfelé, jó csúszós terepen.
Vadaspark Ivó. 12,3 km-re. Ez alkalommal nem sikerült bejutnunk a vadasparkba, mert nem jelentkeztünk be előre.
Vármegyehatárjelző kő Sikaszó. 12,4 km-re. Sikaszó a Fenyéd és Gyergyótekerőpatak közötti 138-as számú úton taláható, a Libáni-hágótól 11 km-re, az Alsó-Veresbükk-patak torkolatánál. Kivágott erdő - Aki nem járt a környéken, hamar induljon el csodálja meg ezt a vidéket.
Kalonda-tető. 12,4 km-re. Egyúttal a Kis-és Nagy-Küküllő vizválasztója. Odú - Nárciszillattal telve megkerestük ezt a rejteket is.
Áprily Lajos kútja Parajd. 12,4 km-re. A Kis-Küküllő forrásvidékéhez közel volt Áprily Lajos boronaháza. Ördög van, doboz nuku - A parajdi úttól a feltérő út nagyon ramaty állapotban van, az aszfaltból pont középen maradt annyi, hogy ne lehessen rendesen haladni.
Kincses Kodáros dombja Felsősófalva. 12,4 km-re. Tetején állítólag évszázadokig egy 30 cm széles kürtőlyuk volt. Könnyen megtalálható és biztonságos rejtek - Mivel új rejtő rejtett itt egy új geodobozt, új rejtekben - én is, mint rejtekgazda, megkereshetem azt, és pontot is kapok a megtalálásért.
Várnyaka Kápolnásmező. 12,7 km-re. A töltés kezdetben nyugat - kelet irányban vonul, majd felhajlik északkelet felé, a Rabsonné vára alá.
Várköve Köves Somlyó sarka Gyergyócsomafalva. 12,8 km-re. Csomafalva terjedelmes erdőségei között egy Várhegy nevezetü havas levén, ez elnevezés oly vonzerővel hatott reám.
Református templom Felsősófalva. 12,9 km-re. A változatos, völgyekkel és dombokkal tarkított kis táj elnevezését a föld mélyében rejlő természeti kincsről, a sóról kapta.
Itatóvályú Üknyéd. 13 km-re. Oroszhegy központjától északra 5 km-re Székelyszentkirály nyári szállásaként a 947 méter magas Kövesdomb oldalában alakult ki a századfordulón Üknyéd. Üknyéd látnivalói és a rejtekhely neve - Bár Üknyéd csak egy kis tanya, a településen és környékén számos látnivaló, így rejtésre is érdemes hely van.
Oroszhegyi kilátó. 13,4 km-re. A kilátót 2008 nyarán építették az oroszhegyiek, szeptember 21-én avatták fel a második Szilvanapok alkalmával, Böjte Csaba ferences szerzetes által celebrált szentmise keretében. Új kilátó - Áll az új kilátó, fém és fa sikeres összehangolása.
Rabsonné útja Deszkásvár. 13,4 km-re. Ez az Orbán Balázs által is leírt töltés lenne a mondában is emlegetett, tulajdonképpeni Rabsóné útja.
Sasfészek kilátó Alsósófalva. 13,7 km-re. Oroszhegy. 14 km-re. Az egykori Udvarhelyszék legmagasabban fekvő településeSzékelyuvarhelytől 12 km-re, az 1009 m magas Őrhegy déli lábánál, a Bosnyák- és a Ballé-patak völgyfőjében fekszik.

Tartód vára románul - in limba romana: Cetatea Tartod

Történelmi-kulturális értékek - Hargita megye
* A történelmi háttér és kulturális jelentőség részletei regisztráció után. A fényképeket bejelentkezés után lehet megtekinteni.
[ Fel ↑ ]

Regisztrált felhasználók lehetőségei

• Hozzászólás és bejelentés
  • Turisztikai látnivalók keresése kulcszóra és koordináták körül
  • Utolsó megtalálások és hozzászólások
  • Tartód vára adatlapjának követése
  • Közeli és meg nem talált rejtekhelyek megjelenítése térképen és listában
  • OSM, Katonai térkép, RGB ortófotó, Csúcskereső, Túraútvonalak, Időjárás
  • Látnivalók a felhasználó földrajzi helyzetének közelében
  • Navigálás valós időben a terepen!

Néhány hozzászólás

• Ez már a negyedik eltűnt geodoboz itt - Az eredeti rejtés óta háromszor rejtettem újra a Tartód vára eltűnt geodobozát, ez azt jelenti, hogy 2008 óta 4 geodobozt rejtettem itt...
  • Csak a rejtekhelyet - Először ott keresgéltünk, ahová a koordináták mutattak...
  • Regenyes hely - Suru erdo rejtekeben, a hegy tetejen, epsegben megmaradt es feltart fal szakaszokat lehet latni az egykori var maradvanyaibol...
  • A Tartód váránál levő másik geodoboz - Az a bizonyos láda nem a ...
  • Kaptato - b_istvan baratommal jartunk erre, elmeletileg ket lada kellet volna itt legyen, de tudtuk, hogy valoszinuleg egyet sem talalunk...
  • Feltöltöttem a rejtekhelyhez a fotókat - A képen látható levágott facsonkot megtaláltad? A geodoboznak az üregben kellene lennie, fakéreggel letakarva...

Sikerült eljutni a környékre? Tetszett a Tartód vára? Vagy csak egyszerűen hozzá szeretnél szólni, kiegészíteni a leírást? Meséld el nekünk a tapasztalataidat! Már összesen 8224 hozzászólás olvasható a webhelyünkön.

Rejtett látnivalók a közelben

Tudomásod van kevésbé ismert, szép és érdekes kirándulóhelyekről Hargita megyében? Oszd meg velünk az információidat, és adj lehetőséget a többieknek is, hogy megismerhessék ezeket a helyeket! Már 3705 helyszínt mutattunk be.

[ Fel ↑ ]
Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató - A hozzászólások, leírások szerzõik tulajdonai. Minden más tartalom © 2005-2024 Rejtekhely.ro, a hivatalos magyar geotrekking webhely. Minden jog fenntartva. Geotrekking Székelyföldön, Erdélyben, és a Kárpát-medencében. Túrázás, kirándulás, és kincskeresés. Székelyföld, Erdély, és a Kárpát-medence látványosságai, látnivalói.