Navigálj valós időben a terepen, segítünk megtalálni az itt elrejtett kincsesládát!
Lucs tőzegláp - Hargita-hegység - Turisztikai túracélpont-adatbázis - Kapcsolat - Bejelentkezés - Regisztráció

Lucs tőzegláp - Hargita-hegység turisztikai látnivalói

Ha a Szécsény-patak irányában felnézünk a Hargita gerincére, két kis tisztást láthatunk, a kettő között magasodik a Nagy-kő bükk, mögötte található a Lucs tőzegláp...

Térképek, részletes leírások és hozzászólások, fényképek, keresési lehetőség, navigáció a terepen valós időben - bejelentkezés után.

***
Képek: Az erdőben Az erdőben 2 Az erdőben 3 Fények játéka Óriások feldobott talpa Jumbo méretű előforma. * A fotókért jelentkezz be a felhasználói fiókodba!

Eljutottál erre a helyre, és különleges felvételeket sikerült készíteni? Töltsd fel a képeidet a Lucs tőzegláp Hargita-hegység fotóalbumba! A Rejtekhely képtárában már összesen 22747 fényképet tudsz megtekinteni.

Kalandjáték jellegén túl, a rejtekhely-keresés igazi kihívása az arra fogékony emberek figyelmének felkeltése, Székelyföld, Erdély, illetve a Kárpát-medence természeti látnivalóinak, történelmi és kulturális örökségének, valamint igaz értékeinek megismerésére, ismertetésére.

Fedezzétek fel Hargita-hegység és a környék turisztikai értékeit, ismerjétek meg az általunk bemutatott szép és érdekes látnivalókat, mint amilyen a Lucs tőzegláp! Érdemes regisztrálni!

>>> Lépjél be a virtuális kincskeresők titokzatos területére, és keresd meg a Rejtekhely geojátszótér itt elrejtett geodobozát!

A legközelebbi település Csíkszentimrei Büdösfürdő, 5,04 km távolságra található.
Szállás

Szállás Csíkszentimrei Büdösfürdő (Santimbru-Bai) - Csíkszentimre, Hargita megye

Keress szállást Csíkszentimrei Büdösfürdő közelében, egyszerűen és könnyen!
Kattintás előtt válaszd ki a szállástípust!

Fotóalbum, 5,51 km-re levő látnivalókkal: Harom vára romjai - Csíkzsögöd (10 kép). Harom vára a 12-dik század eleje körül épült, és az Erdélyt keletről védelmező várrendszerhez tartozott.
14714790861100
14714790871101
14714790901102
14714790951103
Milyen fontos látványosságok és népszerű látnivalók vannak a Lucs tőzegláp Hargita-hegység közelében?
Som-kút. 1,8 km-re. A Som-kút a Lucs-tőzegláptól délre, a Lucs melléke és a Súgó-tető között található, nem messze a Csíkszentkirályról Büdösfürdőre vezető út mellett. Rossz helyen kerestem a dobozt - Sajnos, rég töltöttem le a rejtekhely koordinátáit de csak most jutottam ide. (turisztikai látnivaló geodobozzal)
Vendelné kútja Hargita megye. 2,7 km-re. Megközelíthető a Csíkszentkirályról Büdösfürdő felé vezető útról, abból a pontból, ahol a kék sáv jelzés keresztezi a kocsiutat. Vendelné gombái - A valamikori Fenyőke menedékháztól induló kék sáv jelzésű turista ösvényen jöttem a Lucs tőzegláp mellett, remek nyárvégi biciklis kirándulás sikeredett sok sok gombával és látnivalóval. (itt geodobozt is lehet keresni)
Szemeskő Büdösfürdő. 4 km-re. Valamikor szem alakú ürege láthatóbb lehetett, ma már erdő takarja. A Szemeskőn - Büdösfürdő felől közelítettük meg. (turisztikai hely geoládával)
Büdösgödör Büdösfürdő. 4,6 km-re. Büdösgödör - Vidám-sétány, Büdösfürdő. (turisztikai látnivaló geodobozzal)
Egykori cinóber-bánya Büdösfürdő. 4,7 km-re. A csíkszentimrei Büdösfürdőn, az 1960-as években egy cinóber-(higany)bányát hoztak létre, mely rövid idő után, 1970-ben be is fejezte a működését. Lucs-tőzegláp - Most olvasom, hogy 2017-ben kerestétek a tőzeglápot, de nem találtatok róla ismertetőt.
Büdös-láp Büdösfürdő. 4,7 km-re. A büdösfürdői Büdös-láp a Dél-Hargita-hegység keleti oldalán, a Kenderes-patak forrásvidéke felett található, 1200-1210 m-es tengerszint feletti magasságban.
Mofetta Büdösfürdő. 4,9 km-re. Valler Jani (egykori) ládája a Csíkszentimrei Büdösfürdőn. Messze vagyunk a helyszíntől - Hát, sajnos, igen messze vagyunk a helyszíntől, és ezért nem tudjuk a közeljövőben karbantartani a ládát (legközelebb csak augusztus végén keveredünk talán arra).
Betonkút az erdőben Büdösfürdő. 5,5 km-re. Elkerített forrás és betonkút, Büdösfürdőtől 500 m-re délre, a kék sávval jelzett túraösvény mellett.
Harom vára Zsögödfürdő. 5,5 km-re. Csíkszeredától délre, Zsögödfürdő dél-nyugati határában, a Harom-tető 1079 m magas csúcsától keletre található. Zsögödi túra 1. - Vasárnap lévén, úgy döntöttünk, hogy kirándulunk egyet Zsögöd környékén.
Itatóvályú az erdőben Fenyő-tető. 5,5 km-re. Itatóvályú az erdőben - Fenyő-tető, Dél-Hargita.
Csukás-tisztás Csíkszentkirály. 5,6 km-re. Fedett asztalokkal és padokkal, mindegyik mellett grillező, katonás sorrendben.
Mesebeli tisztás Csíkszentimrei Büdösfürdő. 5,8 km-re. Büdösfürdőn nem találkoztam senkivel, akitől érdeklődjek, elég bizonytalanul vágtam neki, és szép kis vargabetűt írtam le. Kovid-teszt - Ha már úgyis ez a divat, arra gondoltunk, hogy bár az égvilágon semmi bajunk, és nincs semmilyen tünetünk, de leteszteljük magunkat.
Melegárok Szécseny. 5,9 km-re. Tulajdonképpen a Meleg-patak, a ferencjózsefi térképen Kurta-patak, medrét és környékét hívják így.
Hadiárok lőállásokkal Csíkzsögöd. 5,9 km-re. Félreértett rejtekhely - Vámszer Géza a Csík vármegye településtörténetében három zsögödi várromról beszél. Kőfotel-vízesés Bánya-patak. 6,1 km-re. A Szentimrei Büdösfürdőtől délkeletre található Bánya-patak egyik látnivalója a majdnem 3 m-es, felfüggesztett kőfotelhez hasonlítható vízesés, pontosabban kétlépcsős zuhatag a patak medrében. Tönkretett vízesés - A Bánya-patak mentén több helyen is erdőirtás volt.
Madártemető Bánya-patak feje. 6,5 km-re. Az 1770-es években itt fürdőtelep volt, ma már ennek a nyomát sem találjuk. Itt sajnos nem volt szerencsénk - A koordináták egy kidőlt fához vezettek.
Senki tava Csíkszereda. 6,6 km-re. Bár kevesen tudnak róla, de Csíkszereda mellett egy viszonylag méretes, látványos tó található. Senki sehol, se doboz - Ügyes-bajos dolgaimat intézendő, Szeredába karikáztam, és mivel ugy találtam, hogy még jól belefér, hazafele kiruccantam a Senki tavához egy ujabb rejtekhelyet kipipálni.
Forrás Piricske felé Hargita-hegység. 6,7 km-re. A Csíkszeredából Székelyudvarhelyre vezető útról, a Piricske erdei útra letérve, 300 m után felhagyott házakat találunk. Finom víz - Nagyon finom vize van ennek a forrásnak.
Barátok kútja. 6,7 km-re. Csíkszereda felett az erdőben egy forrásnál megálltunk inni, amiről azt mesélte, hogy valamikor két átutazó barátot megöltek ott, azóta Barátok kútjának nevezik a forrást. Kerékpárral a kocsi tetején - Megfogadtam a rejtő ajánlását, és biciklivel mentem a rejtekhelyhez.
Szent Kinga-templom Szécseny. 6,7 km-re. 2003 július elején az átrendezés miatt költöztették a Szécseny nevű dűlőbe, a Hargita lábához. Újrarejtés a Rejtők napja alkalmából - Ma május elseje, a Rejtők napja a játszóterünkön.
Csihányos Csíkzsögöd. 6,7 km-re. A Csihányos egy délnyugat-északkelet irányban elnyúló hegyláb, amely a Rejtek- és a Szentvér-patak völgye között helyezkedik el, a Várhegytől keletre levő Faragó-domb és Zsögödfürdő között.
Tolvajos-tető. 6,8 km-re. A Tolvajos tető a Központi-Hargitát a Dél-Hargitától elválasztó nyereg. A doboz a helyen van - A doboz a helyen van, tartalma egy kisse mintha atnedvesedett volna, a csomagolasra hasznalt muanyag tasak viszont mar teljesen szetmallott, szerencsere volt nalam egy, amivel potoljam.
Óriások asztala Bánya-patak. 7 km-re. Fenyőfák veszik körül, egy óriási asztallaphoz hasonlít. Éhesen az asztalnál - Ma arrajártunk, ellenőrizendő a Kőfotel-vízesés rejtését, amit sajnos tönkretettek a favágók.
Horgász tanya. 7 km-re. Lina-kanyar. 7,1 km-re. Ma már összemosódtak az elnevezések, Lina-kanyarnak azt a szerpentines kanyart hívják, melynek az igazi neve Nagy-kanyar vagy Domb-kanyar. Utolsó - Ez lett a nap utolsó kalandja.
Csikókert andezibánya. 7,1 km-re. Szeredai fürdő Csíkszereda. 7,2 km-re. Állítólag már a fejedelmek korában is ismert volt, Apafi és a Rákócziak is használták.
Hármaskereszt Tolvajos-tető. 7,3 km-re. október 31. Útban hazafelé - Hazafelé utazva álltunk meg ezen a helyen.
Égigérő vackorfa Fenyés Csíkszentkirály. 7,3 km-re. Érdemes elolvasni.
Kormos-szoros. 7,4 km-re. A Dél-Hargita nyugati oldalán, a Kormos-patak völgyében, terepesebb kocsival járható út köti össze a Hargita megyei Csíkszentkirályt, a Kovászna megyei Erdőfülével.
Zsögödi vár Kis-Vár dombja Csíkzsögöd. 7,5 km-re. A zsögödi várnak is nevezett egykori erődítmény az Olt jobb partja fölé emelkedő Kis-Vár dombján volt. Csík felett - Szervízelés idejére kaptam egy cserebringát, amolyan városi bevásárlásra valót, gondoltam ne teljen az idő hiába, felkeresek egy-két rejtekhelyet.
Zsögödfürdői vár Malomföld. 7,7 km-re. A zsögödfürdői vár az Olt jobb partján, a Malomföldnek nevezett helyen volt, ott ahol a zsögödfürdői házak felé emelkedő távközlési antenna is van.
Borvízforrás Zsögödfürdő. 7,9 km-re. 17 kádas meleg fürdője 1957-ben épült, azóta többször felújították. Ládaellenőrzés - Ma este kibicikliztem Zsögödfürdőre, a borvízforráshoz.
Egykori kemping Zsögödfürdő. 8 km-re. Egy vizesárokkal körülvett földnyelven 7 plusz 1 kisebb házikó, és 6 nagyobbacska, emeletes faház maradványait láthatjuk még.
Nagy Imre képtár Csíkzsögöd. 8 km-re. Csíkszereda képzőművészeti szempontból nevezetes látnivalója a csíkzsögödi Nagy Imre képtár. Kupaktanács - Kupaktanács ide vagy oda, a dobozt kiszagoltuk.
Zsögödi régi temető Csíkzsögöd. 8,1 km-re. A Fitód-patak partján fekszik, a város déli nyúlványát képezve. Egy kis hezitálás után - A képtárnál eldöntöttük, hogy ide jövünk és nem a Kis Vár dombjára.
Vasfuvó domb Csíkszereda. 8,1 km-re. Csíkszereda nyugati határában, közvetlenül a Székelyudvarhely felé vezető országút mellett, az Olt hídjának közelében található, az úgynevezett Vasfuvó domb.
Panoráma a zsögödi szorosra Zsögödfürdő. 8,2 km-re. Zsögödfördőn egy 53 kádas meleg fürdő egy fedett medence, egy szauna, és 2 szabadtéri medence van. Keresés a domboldalon - Többször jártam erre felé, nem tűnt különösebben nehéznek a feladat, miután gps-el felfegyverkezve indultam felkeresni a rejteket, annál inkább lelombozódtam, miután hosszasabb keresgélés után sem sikerült felfedezni a rejteket, pedig kivágott fenyőcske is, kő is akadt nem egy, ilyenformán párosítva is.
Nyír kútja pihenő Csíkszentimre. 8,2 km-re. A Nyír kútja pihenő Csíkszentimrétől kevesebb mint 4 km-re található, keletre.
Csíki panoráma Csíkszereda. 8,4 km-re. Amennyiben Székelyudvarhely felől érkezik valaki Csíkszeredába, a csibai eltérő után, a kavicsos uton balra térve, az ut bal oldalán levő dombon emelkedő római katolikus templomhoz juthat. Csiba - Megtaláltuk.
Ördöglik sziklafal Csíkzsögöd. 8,4 km-re. Csíkszereda közelében ez a legközelebbi hely, ahol a kezdő sziklamászók gyakorolhatnak. Várjuk a kreatív ötlet megvalósítását - Én is itt ismerkedtem először a kötéltechnikával, pontosabban ereszkedtem egyet, egy nyolcas segítségével.
Borhegyese borvízforrása Hargita-hegység. 8,4 km-re. Amennyiben a Tolvajos tetőről indulunk a volt Fenyőke vendéglő melletti tisztásról, és nem ragaszkodunk a kék sáv jelzéshez, amelyik amúgy is felújításra szorul. Egy különleges, kettős forrás - A leírásban ajánlott útvonalat próbáltam követni, így a leégett Fenyőke vendéglő előtt parkoltam, majd a gps által is mutatott irányt követve megindultam a hegyen felfelé.
Mikó-kúria Csíkzsögöd. 8,5 km-re. Mikó-kúria Csíkzsögöd, műemléképület a 19-dik századból.
Római katolikus templom Csíkzsögöd. 8,5 km-re. Szép kis temploma XV-dik századi, a gótikus kor alkotása, szentélye gótikus jellegét boltozott mennyezete, szentségfülkéje, szárnyasoltára és Mária-szobra őrizte meg. Szépen rendberakott templom - Kár, hogy nem sikerült bejutnom, pedig azért is választottam a vasárnapot, mert gondoltam, hogy a mise miatt nyitva vannak a templomok.
Nagy Laji dombja Csíkzsögöd. 8,5 km-re. Nagy Laji dombja közismert helynév a csíkszeredaiak számára. A dombon - Nehéz volt ráakadni a kicsi sárga emberkére a nagy oldalban, de csak addig amig nem a megfelelő gödörben kerestem, utána ment minden mint a karikacsapás.
Hamerock strand Csíkszereda. 8,6 km-re. A csíkszeredaiak egykori kedvenc strandolási helye, a Hamerock strand, az 1980-as években létesült a vasútállomás közelében, a Brassói út mellett.
Ördöglik Csíkzsögöd. 8,6 km-re. Az Ördöglik környékét elsősorban a csíkszeredai terepkerékpárosoknak ajánlom, de a hely természetesen gyalogosan is felkereshető. Jobb és bal szem - Igen, a jobb oldal a Nap, a világosság, a férfi.
A hősök régi temetője Csíkszereda. 8,6 km-re. A parkként feltüntetett temető a Mikó-vár mögötti területen, a múzeum szabadtéri részlege, az ideggyógyászat udvara és a Hősök utcája között helyezkedik el. Sírkövek - Az összes középső kerítés elemet végigtapogattam, mert csak azok U alakúak, de egyikben sem találtam dobozt.
Vákár Lajos műjégpálya Csíkszereda. 8,8 km-re. A csíkszeredai műjégpálya Vákár Lajos nevét viseli. Nem a parkban van a geodoboz - A geodoboz nem a műjégpálya épülete előtt levő parkban van elrejtve, hanem oldalt, a Hősök parkja felé.
Törvényszéki palota Csíkszereda. 8,8 km-re. Törvényszéki palota - Csíkszereda, 1904.
A csíkszeredai Vár-tér. 8,8 km-re. Főúri rezidenciának épült a reneszánsz várkastély. Aki nem hiszi, az járjon utána - Remélem azért ügyelsz rá, hogy ne figyeljenek fel rád keresés közben.
Egykori határőrség székhelye Csíkszereda. 8,9 km-re. Az egykori határőrség székhelye Csíkszeredában.
Csiszér-ház Csíkszereda. 8,9 km-re. A Csiszér-ház Csíkszeredában, 1911-ben épült, jelenleg lakóház.

Lucs tőzegláp Hargita-hegység románul - in limba romana: Tinovul Luci Muntii Harghita

Természeti értékek - Hargita megye
* Részletek regisztráció után. A fényképeket bejelentkezés után lehet megtekinteni.
[ Fel ↑ ]

Regisztrált felhasználók lehetőségei

• Hozzászólás és bejelentés
  • Turisztikai látnivalók keresése kulcszóra és koordináták körül
  • Utolsó megtalálások és hozzászólások
  • Lucs tőzegláp adatlapjának követése
  • Közeli és meg nem talált rejtekhelyek megjelenítése térképen és listában
  • Hargita-hegység térkép, OSM, Katonai térkép, RGB ortófotó, Csúcskereső, Túraútvonalak, Időjárás
  • Látnivalók a felhasználó földrajzi helyzetének közelében
  • Navigálás valós időben a terepen!

Néhány hozzászólás

• A sok áfonya miatt már nem kerestem a dobozt - A Som-kút felől indultam be a Lucsba, itt az erdő szélén nagyon sok fa ki volt dőlve, az erdő is nagyon száraz volt...
  • Bár késve indultam, mégis első lettem - Szokás szerint késve indultam neki, lekéstem a reggelt, a delet, a délutánt, a szombatot, és a vasárnapot is...
  • Pomjanek Béla nyomában - Kerékpárral kerestem fel a helyet, a volt Fenyőke menedékház és a Piricskei letérő közötti Nagyerdő közbirtokosság utjánál tértem le a megyei utról...

Sikerült eljutni Hargita-hegység környékére? Tetszett a Lucs tőzegláp? Vagy csak egyszerűen hozzá szeretnél szólni, kiegészíteni a leírást? Meséld el nekünk a tapasztalataidat! Már összesen 8224 hozzászólás olvasható a webhelyünkön.

Rejtett látnivalók a közelben

Tudomásod van kevésbé ismert, szép és érdekes kirándulóhelyekről Hargita megyében? Oszd meg velünk az információidat, és adj lehetőséget a többieknek is, hogy megismerhessék ezeket a helyeket! Már 3705 helyszínt mutattunk be.

[ Fel ↑ ]
Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató - A hozzászólások, leírások szerzõik tulajdonai. Minden más tartalom © 2005-2024 Rejtekhely.ro, a hivatalos magyar geotrekking webhely. Minden jog fenntartva. Geotrekking Székelyföldön, Erdélyben, és a Kárpát-medencében. Túrázás, kirándulás, és kincskeresés. Székelyföld, Erdély, és a Kárpát-medence látványosságai, látnivalói.