Navigálj valós időben a terepen, segítünk megtalálni az itt elrejtett kincsesládát!
Libán-tető - Turisztikai túracélpont-adatbázis - Kapcsolat - Bejelentkezés - Regisztráció

Libán-tető turisztikai látnivalói

A (Székelyudvarhely)-Fenyédről Gyergyótekerőpatak-Gyergyószentmiklósra vezető út választja el a Görgényi-havasokat a Hargitától, ennek legmagasabb pontja a Libán tető, ez a gyönyörű havasi világ...

Térképek, részletes leírások és hozzászólások, fényképek, keresési lehetőség, navigáció a terepen valós időben - bejelentkezés után.

***
Képek: 104 106 170 171 172 174 Google Föld kép Libán-tető Piabánya A láda Hardware. * A fotókért jelentkezz be a felhasználói fiókodba!

Eljutottál erre a helyre, és különleges felvételeket sikerült készíteni? Töltsd fel a képeidet a Libán-tető fotóalbumba! A Rejtekhely képtárában már összesen 22747 fényképet tudsz megtekinteni.

Kalandjáték jellegén túl, a rejtekhely-keresés igazi kihívása az arra fogékony emberek figyelmének felkeltése, Székelyföld, Erdély, illetve a Kárpát-medence természeti látnivalóinak, történelmi és kulturális örökségének, valamint igaz értékeinek megismerésére, ismertetésére.

Fedezzétek fel a környék turisztikai értékeit, ismerjétek meg az általunk bemutatott szép és érdekes látnivalókat, mint amilyen a Libán-tető! Érdemes regisztrálni!

>>> Lépjél be a virtuális kincskeresők titokzatos területére, és keresd meg a Rejtekhely geojátszótér itt elrejtett geodobozát!

A legközelebbi település Libán, 5,9 km távolságra található.
Szállás

Szállás Libán (Liban) - Gyergyóújfalu, Hargita megye

Keress szállást Libán közelében, egyszerűen és könnyen!
Kattintás előtt válaszd ki a szállástípust!

Fotóalbum, 3,34 km-re levő látnivalókkal: Csudáló-kő - Görgényi-havasok (24 kép).
14714761631100
14714761681961
14714761691102
14714761701103
Milyen fontos látványosságok és népszerű látnivalók vannak a Libán-tető közelében?
Újfalvi kőbánya. 3,2 km-re. Születése körülbelül 6,5 millió évre tehető, a Görgényi hegyek vulkanikus kitöréseinek eredményeként. Bazaltos - Érdekes a vulkáni kúp maradványait fentről szemlélni.
Csudáló-kő. 3,3 km-re. A Görgényi-havasok 1529 m magas Csudáló-kő nevű csúcsáról, érdekes formájú szikláiról nagyszerű rálátásunk van a Gyergyói-havasokra, a Gyergyói-medencére és a Nagy-Hagymásra. Délhegy felől érkezve - A Csudáló-kő alatti tisztáson levő esztena felett indul a jelzés, az erdőben.
Borvíz-forrás Ördög-tó Észak-Hargita. 5,1 km-re. Csak hóolvadáskor, vagy nagyobb esőzések idején telik meg vízzel. Tanösvény - A gyergyóújfalvi község önkormányzatának és az Aranyász Egyesületnek köszönhetően elkészült az Ördög-tó tanösvény. (itt geodobozt is lehet keresni)
Csomafalvi Dél-hegy. 5,7 km-re. A Dél-hegy (1694 m) csúcsa alatt levő kilátó sziklapereméről ráláthatunk a Sikaszó-patak völgyére, a Hargita vonulatára, a Csudáló-kőre, a Nagyhagymásra, a Gyergyói-havasokra és a Gyergyói-medence délkeleti részére. Nagyszerüen kifestett túraösvény - Köszönet a gyergyoi ekéseknek ha jol tudom - csak néhány meredek sziklás fakitermelőút szakasz, egyébként szépen bejárható turautvonal.
Hegyi menedék Ördög-tó Észak-Hargita. 6,1 km-re. Legelő a Hargitán - Esti sétára indultunk a terepjáróval és az Ördög-tó - Csíkdánfalva utat választottuk. Jézus lábnyoma Gyergyócsomafalva. 6,6 km-re. A kőtömb amelyen Jézus lábnyoma található, Gyergyócsomafalvától dél - délnyugatra található.
Kőbánya Hídlás Észak-Hargita. 7,3 km-re. Óriás kőtömbök - Ha már itt voltunk, nagyon szerettem volna becserkészni az Asztalkőt is, de nem sikerült. Nagyloki-borvíz Csíkkarcfalva. 7,9 km-re. Vizét ivókúrára és fürdőkúrára egyaránt használták.
Veresvirág sípálya és kilátó Gyergyócsomafalva. 8,2 km-re. A falu közelében körülbelül 200 olyan hétvégi ház van, amely a csendes természetjáróknak igazi pihentető lehetőséget nyújt. Bokamagassag - Nekem ezekkel a faszerkezetekkel valami bajom van. (itt geodobozt is lehet keresni)
Vármegyehatárjelző kő Sikaszó. 8,2 km-re. Sikaszó a Fenyéd és Gyergyótekerőpatak közötti 138-as számú úton taláható, a Libáni-hágótól 11 km-re, az Alsó-Veresbükk-patak torkolatánál. Kivágott erdő - Aki nem járt a környéken, hamar induljon el csodálja meg ezt a vidéket.
Asztalkő Csíkkarcfalva. 8,2 km-re. A tetőre kiérve, a földön heverő jelzőtáblák látványa fogad. A rövidebb, kényelmesebb, és könnyebb út - Aznap az Ördög-tó volt a kirándulásunk célpontja. (itt geodobozt is lehet keresni)
Asztalkő felé Karcfalva. 8,2 km-re. Másodikok - Szóval így jártunk, lecsúsztunk az első helyről miután a trekkingklub megviccelt és képes volt elfoglalni az első helyet a füzetben. Kicsiloki-borvíz Csíkkarcfalva. 8,3 km-re. Az csíkkarcfalvi Alsó- vagy Kicsiloki borvízforrás a Nagylok-patak földrajzi jobb partján található.
Disznórió. 8,6 km-re. Innen nagyon jó kilátás nyilik egyrészt a Hargita vonulataira, valamint a csíki medencére, és a falvakra. Szemerkélő esőben a felcsíki falvak felett - Miután a Fertő-nyeregben sikertelenül kerestük az ott elrejtett geodobozt, elindultunk a Disznó-hegyre. (itt geodobozt is lehet keresni)
Bálinték forrása Csíkkarcfalva. 9 km-re. Jártó Gábor ládája Fertő-nyereg. 9,1 km-re. Jártó Gábor ládája a Fertő-nyeregben. Megtaláltam, pedig be sem volt jelentve - A Madarasi Hargita közelében levő Nyerges-kősziklán található via ferratát készültünk megmászni, már ki tudja hányadik alkalommal.
Pucsek Jani ládája Fertő-nyereg. 9,2 km-re. 2007 júliusában másodszor jártam végig a Hargita gerincét, és ebből az alkalomból 3 ládát helyeztem el az útvonalon, amelyeket a Hargita-túrázóknak ajánlok. Átalakítás érdekes hely típusra - Ezelőtt hét évvel megtaláltam ezt a geodobozt, de ez alkalommal hiába kerestem.
Várköve Köves Somlyó sarka Gyergyócsomafalva. 10,1 km-re. Hogy bár nagy távolra van, bár útja kényelmetlen és fáradságos, én egy várrom felfedezésének vágyától lelkesedve, mégis elhatároztam oda (ki)rándulni.
Felső-Nyírkert Gyergyócsomafalva. 10,2 km-re. A Felső - Nyírkert tanösvény a Maros bal partján, a Holtágon belüli területen létesült, a környék helytörténeti nevezetességeit és természeti értékeit mutatja be.
Faharangláb Tinkák Marosfő. 10,5 km-re. Felső része a tulajdonképpeni üdülő, az alsó része a Boták, a középső része pedig a Tinkák nevet viseli. Francia ágy - Tavaszias napsütésben indultunk a Bojzás-forráshoz, útba ejtve a haranglábat és az aranyos kis dobozkát.
Kis-patak völgye Gyergyócsomafalva. 10,5 km-re. Gyergyócsomafalváról indulva, a Várköve felé, az utunk a Kis-patak völgyében vezet felfelé.
Kőzúgó Gyergyócsomafalva. 10,8 km-re. .. Fennebb e völgy havasias küllemet ölt, szép fenyvesek-koronázta sziklák tornyosodnak fel, melyek alján az összeszoritott patak haragosan tombol sziklamedrében, a Kőzúgónál pedig szép zuhatagot alkotva rohan le. Hangos patak - Út menti rejtekhely, könnyen megközelíthető.
Bánya pataka Csíkmadaras. 11 km-re. Csíkmadarastól nyugatra, a Vasér- vagy Bánya-patakában tör fel a Küpüs-borvíz.
Szent Péter és Pál katolikus templom Gyergyócsomafalva. 11,2 km-re. Gyergyócsomafalva Alfaluból vált ki faluosztódás révén 1730-ban, Gyergyószentmiklóstól 9 km-re terül el, a 126-os megyei út mentén. Új geodoboz új rejtekben - A trafoház mellett, a kerítésnél elrejtett geodobozt már régebb megtaláltam, de valamiért elmaradt a bejelentése.
Bojzás-forrás Marosfő. 11,2 km-re. A Bojzás-forrás Marosfő pompás bükkerdejének öléből ered, különösen tavasszal vagy ősszel érdemes egy erdei sétát tenni odáig.
Bánya-tető. 11,3 km-re. A kilátást korlátozzák a felnövő fák, és nem egyszerü a szirtre való feljutás sem.
Szederjesi borvíz Csíkmadaras. 11,5 km-re. A Nagy-Madaras-patak és a Császárok pataka összefolyásánál tör a felszínre, egy régi geológiai fúrásból.
Bányató Küküllőmező. 12,2 km-re. Visszafolyó vizesárok Ivó. 12,3 km-re. Régóta keressük a Visszafolyónak is nevezett vizesárkot. Patak szöktetés - A koordináták segítségével könnyen rátaláltam a tárnára, majd a visszafele folyó patakra, miután jó darabig bolyongtam Ivó felett az erdőben, lévén hogy Kápolnás felől a Cekend tetőn keresztül érkeztem.
Ivói szfinx Ivó. 12,3 km-re. Az 1310 m magas Fertő-nyeregbol indulunk lefele. A szfinx vonzásában - Udvarhelyről hazafele jövet (nehogy túl hamar hazaérjünk) döntöttük el, hogy megkeressük a szfinxet.
Szent Róza kápolna Gyergyótekerőpatak. 12,4 km-re. Pontos neve Szent Sebestyén, Rókus és Szent Rozália-kápolna. Tekerőpataki kápolna - Borzontról hazafele tartva kerestük meg ezt a dobozt, annak ellenére, hogy rossz idő volt, nagyon hideg szél fújt.
Madicsa-fürdő Csíkkarcfalva. 12,8 km-re. A szebb napokat is megélt Madicsa-fürdő helyi, kis fürdőtelep, Csíkkarcfalvától 4 km-re nyugatra, az Északi Hargita keleti oldalán. Csodák csodája - Úgy néz ki, hogy a hídat szépen felújították, újrafedték, de csodák csodájára a geodoboz nem tünt el, sőt még be se falazták.
Katolikus templom Gyergyótekerőpatak. 13,1 km-re. Ha beszélni tudna, elmesélhetné, hogy Tekerőpatak határához tartozott a marosfői Tinka-telep, a Vaslábon átfolyó Heveder-patak mellett tekerőpataki kirajzással jött létre az azonos nevű település. Tekerő - Kora délután, lehet, hogy nem a legideálisabb időpont dobozt keresni, de nekem most ez jutott.
Síugrósánc Gyergyótekerőpatak. 13,1 km-re. A gyergyótekerőpataki síugrósánc a falutól keletre, a Kútfő nevű helyen található. A múlt - Vasárnapi sétánkat ide terveztem, nem hagyhattam, hogy valaki megelőzzön a megtalálásban.
Lövészárok Gyergyótekerőpatak. 13,1 km-re. A Gyergyótekerőpataktól kelet-délkeletre fekvő dombokon több helyen is találunk lövészárkokat.
Szem-gyógyforrás Marosfő. 13,5 km-re. A marosfői vasútállomástól a kék pont turistajelzést követve, elhagyva a lakott települést, a Meszes-patakhoz érünk. Ősszel nincs szem előtt a forrás - Már régóta tervezem e forrás felkeresését, és bár elég gyakran átmegyek Marosfőn, csak most került rá sor.
Nyerges via ferrata vasalt mászóút Madarasi Hargita. 13,9 km-re. Ahol a kék sáv gerincjelzés letér az Ivó felé vezető útról a Fertő-nyereg irányába, mi is jobbra térünk. A mászást halasztottuk - A mászáshoz még nőnünk kell, de annál jobban örvendtünk a megtalált kincsnek.
Gréces-tető Marosfő. 14 km-re. Ha felkapaszkodunk erre a hegyre, remek kilátás tárul elénk mind a Gyergyói-, mind a Csíki-medencére és az őket övező hegyekre. Ázott doboz - A dobozt teljesen beázva találtuk meg és már messziről virított, mert kieshetett a rejtekből.
Jézus kútja Székelyvarság. 14,2 km-re. A dobozka még mindig a fenyő alatt üldögél - A Csorgókő-vízesést és a kilátót megmutatni havereimnek, érkeztem Székelyvarságra. Vadaspark Ivó. 14,4 km-re. Ez alkalommal nem sikerült bejutnunk a vadasparkba, mert nem jelentkeztünk be előre.
Pihenő a Fekete-rez felé Gyergyói-havasok. 14,6 km-re. Pihenés közben meggyőződhetünk, hogy az Ördög még mindig szorgalmasan őrli a köveket :) A pihenő(hely) volt a cél(pont) - A Szem-gyógyforrástól gyalog indultam neki a Fekete-Rez felé.
Madarasi Hargita-csúcs. 14,6 km-re. A déli oldalból ered a Hargita leghosszabb folyóvize, a Vargyas-patak. Kopjafák - Fenn voltam esment a csúcson, s volt időm megkeresni a dobozt is, amit a télen a hó miatt nem sikerült.
Tetőterasz Madarasi Hargita. 14,6 km-re. A Madarasi Hargita tetőteraszán, alkonyatkor, remek naplementés fotókat lehet készíteni. Szent hegy - Ekkora hóban nem sok esélyem volt megtalálni a dobozt.
Csorgókő-vízesés Székelyvarság. 14,7 km-re. Rólunk - > csökken az oldal használhatósága Ez a felület nem azért jött létre, hogy valakik számára használható legyen. Súgó barlang II Vizes járat. 14,7 km-re. A gyergyói medence keleti oldalán a Marosba ömlő Heveder patak, majd az ide csatlakozó Borzóka  patak fogadja be a barlangból kiömlő Súgó-patakot, amelyet a hegyben összegyűlt karsztvíz táplál. Súgó barlang II. - Vizes járat - Megvan !A doboz fedele el van hasadva, belul minden nedves.
Súgó-barlang. 14,8 km-re. A barlang és 17 hektáros környéke természetvédelmi terület. Forgalom - Elég sok volt a látogató, ezért előbb megnéztük a barlangot, és megvártuk, amíg az utánunk lévő csapatot elnyeli a föld mélye.
Túlfolyó-ág Súgó-barlang. 14,8 km-re. januárjában fedezik fel. Talaltam egy ladat a Sugo barlangban - Talaltam egy geotrekking ladat a Sugo-barlang melyen, a barlang rejtett reszeben, ahova konyokon kellett bemaszni.
Parlament Székelyvarság. 14,8 km-re. Parlament, vegyes üzlet és kiskocsma - Székelyvarság.
Maros forrása Fekete-Rez. 15 km-re. Eredő ága a Meszes-patak. A Maros ősszel - Egy nagy kört mentünk a gyönyörű őszi napsütésben a színes lombokat csodálva.
Szökő vízesés. 15,3 km-re. A vulkáni kitörések idején a Madarasi Hargita oldalában létrejött kisebb lejtésű plató a csúcs alatti 100-150 méternyi területnek lépcsőzetes külsőt kölcsönöz. Vörös-áfonya - Október derekán jártunk itt újra.
Vasútállomás Gyergyószentmiklós. 15,5 km-re. Megnéztük - M Porgyos-tető Csíkjenőfalva. 15,7 km-re. Csíkjenőfalvától északra, a Porgyos-tető körül, az Olt által kirajzolt törésvonal mentén, több borvízforrás van, egykor népi fürdő is működött.
Tálasbérce Székelyvarság. 15,7 km-re. Az önállóan éppen száz éve, Oroszhegy szórványaként réges-régen létező település Európa állítólag legnagyobb tanyavilága. Ládaellenőrzés - Ha már itt jártunk, ellenőriztem az itt elrejtett geodobozt.

Libán-tető románul - in limba romana: Pasul Liban

Természeti értékek - Hargita megye
* Részletek regisztráció után. A fényképeket bejelentkezés után lehet megtekinteni.
[ Fel ↑ ]

Regisztrált felhasználók lehetőségei

• Hozzászólás és bejelentés
  • Turisztikai látnivalók keresése kulcszóra és koordináták körül
  • Utolsó megtalálások és hozzászólások
  • Libán-tető adatlapjának követése
  • Közeli és meg nem talált rejtekhelyek megjelenítése térképen és listában
  • OSM, Katonai térkép, RGB ortófotó, Csúcskereső, Túraútvonalak, Időjárás
  • Látnivalók a felhasználó földrajzi helyzetének közelében
  • Navigálás valós időben a terepen!

Néhány hozzászólás

• Hűsítő forrásvíz - Első alkalommal jöttünk a Libán tetőre, de nem bántuk meg...
  • Soha nem sejtettük - Ma Udvarhelyre mentünk...
  • Idillikus hely - Rozsdas kutakodas, kutyas nyomozas utan erkeztem a Liban tetore, ahol frissito forras, geodoboz, meg a tudat, hogy egy alapos lanckimelo ereszkedes kovetkezik (ne beszeljek az izmaimrol)...
  • At a Libanon - A megtalalas idopontjaban  a forras elegge elhanyagolt allapotban leledzett...
  • Egyszerű mint az egyszeregy - Nem értjük júniusban hogy nem találhattuk meg, de most újra megálltunk a tetőn, és egyszerű mint az egyszeregy...
  • Friss vizu forrás mellett - A láda friss vizu forrás mellett rejtve a hol a vándor ujratőltheti kulacsát...

Sikerült eljutni a környékre? Tetszett a Libán-tető? Vagy csak egyszerűen hozzá szeretnél szólni, kiegészíteni a leírást? Meséld el nekünk a tapasztalataidat! Már összesen 8224 hozzászólás olvasható a webhelyünkön.

Rejtett látnivalók a közelben

Tudomásod van kevésbé ismert, szép és érdekes kirándulóhelyekről Hargita megyében? Oszd meg velünk az információidat, és adj lehetőséget a többieknek is, hogy megismerhessék ezeket a helyeket! Már 3705 helyszínt mutattunk be.

[ Fel ↑ ]
Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató - A hozzászólások, leírások szerzõik tulajdonai. Minden más tartalom © 2005-2024 Rejtekhely.ro, a hivatalos magyar geotrekking webhely. Minden jog fenntartva. Geotrekking Székelyföldön, Erdélyben, és a Kárpát-medencében. Túrázás, kirándulás, és kincskeresés. Székelyföld, Erdély, és a Kárpát-medence látványosságai, látnivalói.