Navigálj valós időben a terepen, segítünk megtalálni a turisztikai látnivalót!
Szeregető forrás - Torja - Turisztikai túracélpont-adatbázis - Kapcsolat - Bejelentkezés - Regisztráció

Szeregető forrás - Torja turisztikai látnivalói

A Szeregető-forrás vizét valamkor palackozták...

Térképek, részletes leírások és hozzászólások, fényképek, keresési lehetőség, navigáció a terepen valós időben - bejelentkezés után.

***

Eljutottál erre a helyre, és különleges felvételeket sikerült készíteni? Töltsd fel a képeidet a Szeregető forrás Torja fotóalbumba! A Rejtekhely képtárában már összesen 22747 fényképet tudsz megtekinteni.

Kalandjáték jellegén túl, a rejtekhely-keresés igazi kihívása az arra fogékony emberek figyelmének felkeltése, Székelyföld, Erdély, illetve a Kárpát-medence természeti látnivalóinak, történelmi és kulturális örökségének, valamint igaz értékeinek megismerésére, ismertetésére.

>>> Fedezzétek fel Torja és a környék turisztikai értékeit, ismerjétek meg az általunk bemutatott szép és érdekes látnivalókat, mint amilyen a Szeregető forrás! Érdemes regisztrálni!

A legközelebbi település Torja, 5,81 km távolságra található.
Szállás

Szállás Torja (Turia) - Kovászna megye

Keress szállást Torja közelében, egyszerűen és könnyen!
Kattintás előtt válaszd ki a szállástípust!

Fotóalbum, 4,42 km-re levő látnivalókkal: Begyenkő (20 kép).
14714709141100
14714709261101
14714709271102
14714709281103
Milyen fontos látványosságok és népszerű látnivalók vannak a Szeregető forrás Torja közelében?
Pokolvölgy 2 - Futásfalva. 2,5 km-re. Miután majdnem elfelejtettem ezt is megkeresni - Miután összejártuk a Pokolvölgy felhagyott medencéit, gázfeltöréseit, borvízforrásait, visszafelé tartottunk a kocsihoz. Mofetta - Herkó-kert. 2,5 km-re. Itt források, mofetta, egy néhai borvízfürdő romjai utalnak a múltra. Tevedes - Lehet, hogy rosszul ertelmeztem a rejtek leirasat: a mofetta bejaratatol jobbra, 20 cm-re.
Futásfalvi Pokolvölgy. 2,5 km-re. A Pokolvölgy felső szakaszán, néhány száz méteres körzetben egymást érik a mofetták és a borvizforrások. Sárdagasztó-túra és túlméretezett fürdőkiépítés - A Pokolvölgy három rejtése, a közeli Torja vára, és még néhány rejtekhely útközben, csábított ide. (látnivaló és geodoboz)
Szemmosó-kút - Torja. 3 km-re. Egyik érdekessége a Szemmosó-kút, a nagy víztartály előtt, az erdő szélén felfele induló ösvény mellett. Egy erdekes gyogyforras - Nahat, hogy meg ilyen forras is letezik Felso-Haromszeken, nem is gondoltam volna. (itt geodobozt is lehet keresni)
Gorgán-patak völgye Torja. 4 km-re. Valamelyik régi falurész lehetett? Tud valaki segítani az azonosításban? A lombhullató erdőben szarvasok tanyáznak. Sárdagasztás és hóvirág - Bálványosfürdőről tartottunk a Jajdon-völgy felé, rövid kitérőt tettünk, megtalálni az itt elrejtett geodobozt. (itt geodobozt is lehet keresni)
Begyenkő kőgombája Torjai-hegység. 4,3 km-re. A bálványosi Begyenkő neve a rég kihalt bölény emlékét őrzi, hiszen a régi magyar nyelvben abban az időben a bölényt még begyennek nevezték. Új geodoboz került ide, de talán meg van még a régi is - Miután sikertelenül kerestük a Begyenkő nagy sziklájában elrejtett geodobozt, majd azt pótoltuk, kimásztunk a Begyenkő tulajdonképpeni csúcsára. (különleges hely geodobozzal)
Begyenkő sziklája Torjai-hegység. 4,4 km-re. Térkép és az orrunk után, a Begyenkő sziklájához - Bálványosfürdőről indultunk, Csiszárfürdő érintésével. Kőmöge Torjai-hegység. 4,5 km-re. Felsőtorjai református templom Torja. 4,6 km-re. Régen még Szent Márton Torjának is nevezték, a két Torját összekötő magaslatot pedig Szent Ilonának. A libák gágognak, fáznak - Megjött a tél, juhuuuuu, megkezdődött a korcsolyaszezon.
Szentkert Felsőcsernáton. 5,5 km-re. Felkeresése Csernáton falu határában nem könnyű feladat, mivel eléggé eldugott helyen fekszik.
Vasas-forrás Bálványosfürdő. 5,5 km-re. Bálványosfürdő Kézdivásárhely felőli bejáratától balra található a Vasas-forrás, és egy új ökumenikus kápolna. Hely, ahol a hölgyek letolják a nadrágot - A Jajdon-völgyébe indultunk, útközben röviden megálltunk a Vasas-forrásnál.
Csiszárfürdő. 5,6 km-re. Bálványos várával szemben, az elhagyatott villák mögötti erdőben bővizű borvizek bugyognak, várván az elkezdett felújítás folytatását, a fürdőélet ujraéledését. Feredők - Jó nézni és látni, hogy van ami megújul szűk hazánkban.
Szűz Mária katolikus kápolna Torja. 5,9 km-re. Az épület alatt kripta van, ahol az Apor család tagjai nyugszanak.
Gázfürdő Bálványosfürdő. 5,9 km-re. Bálványosfürdő központi útkereszteződésétől észak felé indulva, körülbelül 300 méterre, egy jelenleg elég rozoga állapotban lévő, de még használható mofettához juthatunk.
Bálványosvár Bálványosfürdő. 6 km-re. A Bálványos-hegy kúp alakú csúcsán népvándorlás kori székely vár található, melynek keletkezését a történelmi dokumentumok a X-XI-dik századra vezetik vissza. Bálványos I - Elindultunk egy kis bálványosi kirándulásra.
Futásfalvi zarándokhely. 6,2 km-re. A Sarlós Boldogasszony napján a zarándokok bejárják a Kereszt útját, a dombtetőn levő oltárig. Zarandoklat - Haromszeken elek mar egy jo par evtizede de meg Futasfalvan nem volt szerencsem jarni, no most erre is sor kerult.
Gyógyvízforrások Bálványosfürdő. 6,3 km-re. A műút mellett erre egy tábla hívja fel a figyelmet. Bálványos IV - A következő állomásunk a Gyógyvízforrások volt, ahol sajnos nem jártunk sikerrel.
Csókás-feredő Csernáton. 6,5 km-re. Édes-kénes, lúgos gyógyvízes fürdő, amely 2012-ben kalákában készült el. Családi kiruccanás - Mivel még nem jartunk arra fele, a mai szép napot annak környéknek szenteltük.
Apor lányok feredője. 6,5 km-re. Ilyen forrásokat Európában sehol máshol nem találhatunk. Bálványos III - A Vasas forrásnál szokás szerint elkapott egy kiadós eső, de nem tartott túl sokáig, úgyhogy folytattuk a kirándulásunkat.
Torzó Bálványosfürdő. 6,9 km-re. Mária oltár Büdös-hegy. 7 km-re. A Büdös hegy oldalában nagyon sok a látnivaló. Üres zacskó - Sokszor voltunk a barlangnál, és a Mária-oltárhoz közelítve úgy tűnt ez rövidebb út a barlanghoz, mint a megszokott.
Büdös-barlang Bálványosfürdő. 7,1 km-re. A torjai Büdös-barlang egész Erdély leghíresebb mofettája. Ünnepeltünk - Családi ünnepnek kerestünk helyszínt: szabadban, szép helyen, geodoboz legyen a közelben, s nem utolsó sorban valami finomat is együnk.
Hammas-fürdő Zsombor-patak fürdői. 7,3 km-re. A múlt század közepén a Büdös-hegy délkeleti és délnyugati lejtőjén, közvetlenül a Rövid-sarok vízválasztója alatt fürdőtelepeket létesítenek. Csak egy csuprot találtam - Sajnos nem találtuk meg, mindenütt néztük ami esőtől védett lehet, csak egy csupor volt felakasztva egy szögre, továbbiakban nekem elképzelésem sincs hol lehet vagy lehetett a láda mert az is lehet, hogy eltűnt.
Vallató-fürdő és mofetta. 7,6 km-re. Az út a magasfeszültségű villanyvezeték mentén ereszkedik le a Zsombor-patakhoz. Pontos rejtés - Nem volt nehéz megtalálni, az 50 m az tényleg 5 0m nagyon pontos, kicsit feltűnő is volt.
Ika vára Felsőcsernáton. 7,6 km-re. Ika vára a Nagy- és az Ika-patakok által közrefogott Várbércen áll, egyetlen megmaradt zömtorony henger alakú formájában. A befedett torony - A Malomkertbe igyekeztünk buliba, amikor megpillantottuk a mutatós tornyot az új tetővel.
Árpád-park Torja. 7,7 km-re. A világ legnagyobb kopjafája Torja községben áll, az Árpád-park mellett. A vilag legmagasabb kopjafa labanal - Tátott szájjal álltam a kopjafa alatt, olyan nagy volt.
Katolikus templom Torja. 7,9 km-re. A Szent Miklós-templomtól kapta nevét a domb is, amelyen emelkedik.
Cecele. 8,1 km-re. Hatalmas, füves kupolaként tornyosuló végvára.
Katolikus templom Kézdikővár. 8,1 km-re. 1349-ben Pesulnuk néven szerepel. Kőkerítések között - Különleges falu.
Henter-mező kőgombái. 8,2 km-re. Málnásfürdőről, a Száldobos-patak völgyéből indulva, a sárga pont turistajelzést követve, kiérünk a Henter-mező legelőjének széles tetejére, a Bodoki-havasok egyik legszebb kilátópontjára. Mostanában elég ritkán lehet bejegyzést olvasni - Kevesebben keresnek, vagy jelentik be megtalálásaikat.
Romok Fejtető. 8,5 km-re. Az egyik mellékgerinc legmagasabb pontja, a Fejtető.
Prédikáló-kő Bodok-hegység. 8,6 km-re. A Bodoki-hegységben, a Henter-csúcs közelében találjuk az erózió által gomba formára kialakított Egricskő vagy Prédikáló-kő nevű, 2 méter magas, lapos tetejű sziklaalakzatot. Év eleji túra a Kifestős-kőhöz - Málnás faluból, a Málnás-patak völgyéből indultunk, a piros pont jelzésen.
Hegyestető Felsőcsernáton. 8,6 km-re. Hegyestető - Felsőcsernáton.
Almás-tető Mikóújfalu. 8,8 km-re. A mostani celpontunk Mikoujfalu folott, a Zsombor (Voros) es a Nagy Hid pataka kozott talalhato Almas teto, az Oltfejben, 774 meteren.
Kövesponk Csomád. 9,2 km-re. Bükszád egy vadregényes hegykebelben fekszik, a tusnádi szoros alsó torkolatában, gyönyörü lombdús hegyektől körülkeretelt fennsíkon, melynek nyugati oldalán mélyen ágyalta be magát az Olt. Kövek - Nem volt egy egyszerű eset a doboz megtalálása.
Székelykapu Torja. 9,2 km-re. Tudomásunk szerint a világ legnagyobb székelykapuja Torja község Kézdivásárhely felőli bejáratánál áll.
Bod Peter mellszobra Csernaton. 9,2 km-re. Bodok-csúcs. 9,4 km-re. A csúcsról csodaszép panoráma tárul elénk tiszta időben. A havason - Kicsit fújt a szél, de attól eltekintve szép napot töltöttem fenn a havason.
Cégéres kút Fejtető. 9,7 km-re. Egy régi, 1917-ben kiadott térképen románul Fantana Vestita néven jelenik meg forrás.
Bugyogó-borvíz Sepsibükszád. 10,1 km-re. A Csomád-Büdös-hegység legismertebb mésztufa lerakodásai a Csomád déli lejtőin, Rakottyás-patak, Bugyogó-borvíz és Tó-patak völgyében alakultak ki, ahol kis szurdokvölgyek képződtek.
Tarzán fája Szent Anna-tó. 10,4 km-re. A Szent Anna-tó kráterének peremén, a menedékház közelében áll egy viharvert, csonka bükkfa, a Szent Anna-tó Tarzán fája. Nem tűnt el! - Miután rejtettünk egy dobozt a tőzeglápnál, kíváncsiságból újra felkerestük a Tarzán fáját.
Sziklavilág Szent Anna-tó. 10,4 km-re. A Csomád hegytömb déli részén, Közép-Európa egyetlen épen maradt vulkáni kráterében keletkezett csapadékvizből a Szent Anna-tó. A letöltött rejtekfotó segített - Az itt elrejtett geodoboz már több alkalommal eltűnt, és több újrarejtés is volt már.
Mohos tőzegláp. 10,5 km-re. Területe 80 hektár. Rejtés nélkül - A Szent Anna Tavat látogattuk meg előbb, de igyekeztünk a Mohosba is eljutni, míg süt még a nap.
Katolikus templom Kézdiszárazpatak. 10,5 km-re. 1324-ben Zarazpotok, 1349-ben Zarazpotok formában szerepel. Út mellett - A sírboltot megtaláltuk, de a dobozt nem.
Szent Anna kápolna Szent Anna-tó. 10,5 km-re. Lázárfalva határában, a hegyek közt rejlő tengerszem partján1764–1765-ben a tusnádi és kozmási lakosok egy kis kápolnát építenek Kecskés (vagy Kovács) Pál kezdeményezésére. Napsütésben - Szép napos időben érkeztünk a tóhoz.
Mohos-kilátó. 10,6 km-re. A Szent Anna-tónál, a Mohos melletti dombon, a Nádas-fürdőre vezető úttól balra, már évek óta van egy kilátó. Macik és szarvasok nyomaiban, az összeomlott kilátóhoz - A Nagy Csomád felől érkeztünk a kilátó maradványaihoz.
Öreg bükkfa Mohos. 10,6 km-re. A Mohos, időközben összeomlott kilátótornyához közel, egy különleges, öreg bükkfát fedeztünk fel.
Szent Joákim-kápolna Szent Anna-tó. 10,6 km-re. 2012 július 21-én, a Szent Anna búcsú alkalmával, a tó nyugati oldalán 1562-ben már állt Szent Joakim kápolna emlékére egy keresztet állítottak. Csendes hely - Már hazamenőben voltunk, amikor kirándulásunk egyik utolsó mozzanataként felkerestük a helyet.
Kincsás vára Bodok-hegység. 10,8 km-re. A Bodoki-tetőtől délre található az a havasi legelő, melyet Kincsás-tetőnek neveznek és amely tulajdonképpen Kincsás várának belterülete. Menedékkunyhó - Ezt a dobozt már évekkel ezelőtt is kerestem, de akkor sem találtam meg.
Régi kőhíd Csernáton. 11,1 km-re. Régi, 1907-ben épült kőhíd - Csernáton. IX. Állomás - Ki kellett várni a megfelelő pillanatot, amíg a szomszéd udvarról nem figyelt senki.
Nagy Csomád-csúcs. 11,1 km-re. A macik nyomában - Kocsival érkeztünk az egykori Szent Anna-menedékház melletti parkolóba, majd gyalog folytattuk az utunkat a Tusnádfürdőre vezető piros kereszt jelzés mentén.

Szeregető forrás Torja románul - in limba romana: Izvorul Seregeto Turia

Természeti értékek - Kovászna megye
* Részletek regisztráció után. A fényképeket bejelentkezés után lehet megtekinteni.
[ Fel ↑ ]

Regisztrált felhasználók lehetőségei

• Hozzászólás és bejelentés
  • Turisztikai látnivalók keresése kulcszóra és koordináták körül
  • Utolsó megtalálások és hozzászólások
  • Szeregető forrás adatlapjának követése
  • Közeli és meg nem talált rejtekhelyek megjelenítése térképen és listában
  • Torja térkép, OSM, Katonai térkép, RGB ortófotó, Csúcskereső, Túraútvonalak, Időjárás
  • Látnivalók a felhasználó földrajzi helyzetének közelében
  • Navigálás valós időben a terepen!

Néhány hozzászólás

• Az a bizonyos Pokolvolgy kezdete - Amikor elindultam ujra a Torja vara fele, no meg a kenes aztatok fele, akkor azt mondtam, no lassuk csak ezt a kiszaradt Szeregeto forrast is...
  • Érdekes név - Érdekes neve van ennek a forrásnak...
  • Megtaláltam a rejtekhelyet! - Nagyon szép hely...

Sikerült eljutni Torja környékére? Tetszett a Szeregető forrás? Vagy csak egyszerűen hozzá szeretnél szólni, kiegészíteni a leírást? Meséld el nekünk a tapasztalataidat! Már összesen 8224 hozzászólás olvasható a webhelyünkön.

Rejtett látnivalók a közelben

Tudomásod van kevésbé ismert, szép és érdekes kirándulóhelyekről Kovászna megyében? Oszd meg velünk az információidat, és adj lehetőséget a többieknek is, hogy megismerhessék ezeket a helyeket! Már 3706 helyszínt mutattunk be.

[ Fel ↑ ]
Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató - A hozzászólások, leírások szerzõik tulajdonai. Minden más tartalom © 2005-2024 Rejtekhely.ro, a hivatalos magyar geotrekking webhely. Minden jog fenntartva. Geotrekking Székelyföldön, Erdélyben, és a Kárpát-medencében. Túrázás, kirándulás, és kincskeresés. Székelyföld, Erdély, és a Kárpát-medence látványosságai, látnivalói.