Navigálj valós időben a terepen, segítünk megtalálni az itt elrejtett kincsesládát!
Várköve - Köves Somlyó sarka - Gyergyócsomafalva - Turisztikai túracélpont-adatbázis - Kapcsolat - Bejelentkezés - Regisztráció

Várköve - Köves Somlyó sarka - Gyergyócsomafalva turisztikai látnivalói

Csomafalva terjedelmes erdőségei között egy Várhegy nevezetü havas levén, ez elnevezés oly vonzerővel hatott reám...

Térképek, részletes leírások és hozzászólások, fényképek, keresési lehetőség, navigáció a terepen valós időben - bejelentkezés után.

***
Képek: Várköve. * A fotókért jelentkezz be a felhasználói fiókodba!

Eljutottál erre a helyre, és különleges felvételeket sikerült készíteni? Töltsd fel a képeidet a Várköve Köves Somlyó sarka - Gyergyócsomafalva fotóalbumba! A Rejtekhely képtárában már összesen 22747 fényképet tudsz megtekinteni.

Kalandjáték jellegén túl, a rejtekhely-keresés igazi kihívása az arra fogékony emberek figyelmének felkeltése, Székelyföld, Erdély, illetve a Kárpát-medence természeti látnivalóinak, történelmi és kulturális örökségének, valamint igaz értékeinek megismerésére, ismertetésére.

Fedezzétek fel Köves Somlyó sarka - Gyergyócsomafalva és a környék turisztikai értékeit, ismerjétek meg az általunk bemutatott szép és érdekes látnivalókat, mint amilyen a Várköve! Érdemes regisztrálni!

>>> Lépjél be a virtuális kincskeresők titokzatos területére, és keresd meg a Rejtekhely geojátszótér itt elrejtett geodobozát!

A legközelebbi település Bucsin, 8,82 km távolságra található.
Szállás

Szállás Bucsin (Bucin) - Gyergyóalfalu, Hargita megye

Keress szállást Bucsin közelében, egyszerűen és könnyen!
Kattintás előtt válaszd ki a szállástípust!

Fotóalbum, 4,64 km-re levő látnivalókkal: Csomafalvi Délhegy - Görgényi-havasok (8 kép).
14714722841100
14714722851101
14714722921102
14714722951103
Milyen fontos látványosságok és népszerű látnivalók vannak a Várköve Köves Somlyó sarka - Gyergyócsomafalva közelében?
Kis-patak völgye - Gyergyócsomafalva. 2,1 km-re. Gyergyócsomafalváról indulva, a Várköve felé, az utunk a Kis-patak völgyében vezet felfelé. (látnivaló és geodoboz)
Kőzúgó - Gyergyócsomafalva. 3 km-re. .. Fennebb e völgy havasias küllemet ölt, szép fenyvesek-koronázta sziklák tornyosodnak fel, melyek alján az összeszoritott patak haragosan tombol sziklamedrében, a Kőzúgónál pedig szép zuhatagot alkotva rohan le. Hangos patak - Út menti rejtekhely, könnyen megközelíthető.
Csomafalvi Dél-hegy. 4,5 km-re. A Dél-hegy (1694 m) csúcsa alatt levő kilátó sziklapereméről ráláthatunk a Sikaszó-patak völgyére, a Hargita vonulatára, a Csudáló-kőre, a Nagyhagymásra, a Gyergyói-havasokra és a Gyergyói-medence délkeleti részére. Nagyszerüen kifestett túraösvény - Köszönet a gyergyoi ekéseknek ha jol tudom - csak néhány meredek sziklás fakitermelőút szakasz, egyébként szépen bejárható turautvonal.
Jézus lábnyoma Gyergyócsomafalva. 6,5 km-re. Megközelíthető a Veresvirág panzió, sípálya és kilátópont felől.
Veresvirág sípálya és kilátó Gyergyócsomafalva. 6,8 km-re. A faluturizmus kedvelők figyelmébe ajánlott ez a település. Bokamagassag - Nekem ezekkel a faszerkezetekkel valami bajom van. (látnivaló és geodoboz)
Csudáló-kő. 6,9 km-re. A Görgényi-havasok 1529 m magas Csudáló-kő nevű csúcsáról, érdekes formájú szikláiról nagyszerű rálátásunk van a Gyergyói-havasokra, a Gyergyói-medencére és a Nagy-Hagymásra. Délhegy felől érkezve - A Csudáló-kő alatti tisztáson levő esztena felett indul a jelzés, az erdőben.
Basa fogadó és kézművesfalu Borzont. 7,9 km-re. A Basa fogadó országúti fogadó lévén, az utazóknak kínált egykor szállást, ételt és italt, a jószágnak pedig éjszakai pihenőhelyet. Záróra - Épp zárás előtt érkeztünk, de rendes volt a székelyruhás kislány, mert megengedte, hogy bemenjünk. (látnivaló és geodoboz)
Nyíres Borzont. 8,5 km-re. Jézus kútja Székelyvarság. 9,2 km-re. A dobozka még mindig a fenyő alatt üldögél - A Csorgókő-vízesést és a kilátót megmutatni havereimnek, érkeztem Székelyvarságra. Parlament Székelyvarság. 9,5 km-re. Parlament, vegyes üzlet és kiskocsma - Székelyvarság.
Kőválú-forrás Bucsin. 9,5 km-re. Forrás az út mellett, hajtűkanyarban, a 29-es kilométerkő közelében, a Gyergyószentmiklós és Parajd közötti DN13B jelzésű műút mellett. (látnivaló és geodoboz)
Csorgókő-vízesés Székelyvarság. 9,7 km-re. Rólunk - > csökken az oldal használhatósága Ez a felület nem azért jött létre, hogy valakik számára használható legyen. Felső-Nyírkert Gyergyócsomafalva. 10,1 km-re. Információkat nyujt a lakosság hajdani gazdasági tevékenységéről, a tutajozásról, amely a XVIII-dik században sok helyi ember megélhetését biztosította.
Libán-tető. 10,1 km-re. A (Székelyudvarhely)-Fenyédről Gyergyótekerőpatak-Gyergyószentmiklósra vezető út választja el a Görgényi-havasokat a Hargitától, ennek legmagasabb pontja a Libán tető, ez a gyönyörű havasi világ. Hűsítő forrásvíz - Első alkalommal jöttünk a Libán tetőre, de nem bántuk meg.
Tálasbérce Székelyvarság. 10,2 km-re. Az önállóan éppen száz éve, Oroszhegy szórványaként réges-régen létező település Európa állítólag legnagyobb tanyavilága. Ládaellenőrzés - Ha már itt jártunk, ellenőriztem az itt elrejtett geodobozt.
Vármegyehatárjelző kő Sikaszó. 10,4 km-re. Sikaszó a Fenyéd és Gyergyótekerőpatak közötti 138-as számú úton taláható, a Libáni-hágótól 11 km-re, az Alsó-Veresbükk-patak torkolatánál. Kivágott erdő - Aki nem járt a környéken, hamar induljon el csodálja meg ezt a vidéket.
Szent Péter és Pál katolikus templom Gyergyócsomafalva. 10,6 km-re. Gyergyócsomafalva Gyergyóalfalu és Gyergyóujfalu között terül el ott, ahol a Nagy-Somlyó vize a Marosba ömlik. Új geodoboz új rejtekben - A trafoház mellett, a kerítésnél elrejtett geodobozt már régebb megtaláltam, de valamiért elmaradt a bejelentése.
Újfalvi kőbánya. 10,7 km-re. Születése körülbelül 6,5 millió évre tehető, a Görgényi hegyek vulkanikus kitöréseinek eredményeként. Bazaltos - Érdekes a vulkáni kúp maradványait fentről szemlélni.
Bányató Küküllőmező. 10,9 km-re. Bucsin-tető. 11 km-re. De megvan a láda - A Mezőhavas túra után kőnnyen megtaláltam  ezt a ládát. Parajdi faszerkezet. 11,3 km-re. A parajdi faszerkezet helyét illetően egy erős tippem van.
Uz Bence sírja Székelyvarság. 11,7 km-re. Gergely János-féle kővályú Székelyvarság. 11,7 km-re. Kő mögött, kő alatt - Bár nem esett az utunkba, és siettünk is az oroszhegyi nárciszrétre, sikerült rávenni a kirándulótársaimat, hogy nézzék meg ők is a Gergely János-féle kővályút. Szürkélő-kő Görgényi-havasok. 12,7 km-re. Őszi napozás - A kövek még mindig szürkék, csak a táj színes. Tartód vára. 12,8 km-re. Tartód vára Székelyudvarhelytől légvonalban 35 km-re északra, a Nagy-Küküllő forrásvidékén, Székelyvarság község Bagzos határrészének közelében található. Ez már a negyedik eltűnt geodoboz itt - Az eredeti rejtés óta háromszor rejtettem újra a Tartód vára eltűnt geodobozát, ez azt jelenti, hogy 2008 óta 4 geodobozt rejtettem itt.
Galyános-tető. 13,1 km-re. Ferencziláza-tető Görgényi-havasok. 13,3 km-re. A Ferencziláza-tető a Görgényi-havasok központi részén, egy hajdani vulkáni kráter peremén található, a Kis Mezőhavas csúcs szomszédságában. Ahol a madár sem jár - Ferenci láza (Felleszilása) egy kilátástalan :) csúcs a Mező-havas kráter peremén.
Tizenkettes-forrás Bucsin. 14 km-re. A Parajd községhez tartozó Bucsin település és a Bogdán-sípálya között félúton található csorgó vize friss, hűsítő.
Tatár-kő Görgény-havasok. 14,5 km-re. Borvíz-forrás Ördög-tó Észak-Hargita. 14,7 km-re. Csak hóolvadáskor, vagy nagyobb esőzések idején telik meg vízzel. Tanösvény - A gyergyóújfalvi község önkormányzatának és az Aranyász Egyesületnek köszönhetően elkészült az Ördög-tó tanösvény.
Zeteváraljai víztározó Zeteváralja. 15 km-re. Árvízvédelmi-folyószabályozási, gazdasági, energetikai, turisztikai-szociális és környezetvédelmi jelentősége van. Víztározó - A Zetelaki-gátnál voltam.
Kerektó Pálpataka. 15,3 km-re. A Parajdi-medence szélén, nagykiterjedésű vulkáni fennsík tetején, sok helyen a megálló csapadékvíz eltőzegesedett lápok kialakulásához vezetett, ilyenek a Pálpatakán, Bencéd, Fenyőkút és Fenyősmező közelében mocsári növényzettel borított tőzeges területek, mint például a Kerektó.
Hegyi menedék Ördög-tó Észak-Hargita. 15,6 km-re. Legelő a Hargitán - Esti sétára indultunk a terepjáróval és az Ördög-tó - Csíkdánfalva utat választottuk. Vadaspark Ivó. 16,1 km-re. Bár a belépőnek elég borsos ára van, valószínűleg nem érte meg nekik kevés embert beengedni.
Zetelaki gát Zeteváralja. 16,2 km-re. Doboz nélkül - Székelyvarság, Fenyőkút, Pálpatakafelé indultunk. Katolikus templom Gyergyótekerőpatak. 16,3 km-re. A Gyergyói-medence keleti peremén elterülő Tekerőpatak körtefája Bálint István házának kertjében él már több mint 50 éve. Tekerő - Kora délután, lehet, hogy nem a legideálisabb időpont dobozt keresni, de nekem most ez jutott.
Kőgomba Bakta-patak. 16,4 km-re. Pedig annyiég van a szekérúttól, hogy ha jól fenéken billentenének valakit, pont a tövére esne. Gombakő - Mivel esős idő volt, ezt a rejteket választottuk.
Visszafolyó vizesárok Ivó. 16,6 km-re. Régóta keressük a Visszafolyónak is nevezett vizesárkot. Patak szöktetés - A koordináták segítségével könnyen rátaláltam a tárnára, majd a visszafele folyó patakra, miután jó darabig bolyongtam Ivó felett az erdőben, lévén hogy Kápolnás felől a Cekend tetőn keresztül érkeztem.
Szent Róza kápolna Gyergyótekerőpatak. 16,6 km-re. Pontos neve Szent Sebestyén, Rókus és Szent Rozália-kápolna. Tekerőpataki kápolna - Borzontról hazafele tartva kerestük meg ezt a dobozt, annak ellenére, hogy rossz idő volt, nagyon hideg szél fújt.
Ivói szfinx Ivó. 16,7 km-re. Eseménytelen az utunk, aztán feltűnik az út bal oldalán egy andezit sziklacsoport. A szfinx vonzásában - Udvarhelyről hazafele jövet (nehogy túl hamar hazaérjünk) döntöttük el, hogy megkeressük a szfinxet.
Vasútállomás Gyergyószentmiklós. 16,8 km-re. Megnéztük - M Jártó Gábor ládája Fertő-nyereg. 16,9 km-re. Jártó Gábor ládája a Fertő-nyeregben. Megtaláltam, pedig be sem volt jelentve - A Madarasi Hargita közelében levő Nyerges-kősziklán található via ferratát készültünk megmászni, már ki tudja hányadik alkalommal.
Nagy-Mező-havas Görgényi-havasok. 17 km-re. A Mező-havas a Görgényi-havasok legmagasabb pontja Maros megyében, 1777 m tengerszint feletti magasságban. MezőHavas télen-nyáron - Minden irányból, útvonalon jártuk már a Nagy-Mező-Havast, a Görgényi-havasok legmagasabb csúcsát.
Kőbánya Hídlás Észak-Hargita. 17,1 km-re. Óriás kőtömbök - Ha már itt voltunk, nagyon szerettem volna becserkészni az Asztalkőt is, de nem sikerült. Pucsek Jani ládája Fertő-nyereg. 17,1 km-re. Helyüket és nevüket rendszeres Erdély-járó társaimmal közösen megélt élményeink alapján választottam ki. Átalakítás érdekes hely típusra - Ezelőtt hét évvel megtaláltam ezt a geodobozt, de ez alkalommal hiába kerestem.
Lövészárok Gyergyótekerőpatak. 17,1 km-re. A faluhoz közelebbi első nagyobb magaslaton egy rövidebb árok van, de egy nagyobb gödörrel, valószínűleg ágyúnak.
Disznórió. 17,2 km-re. Innen nagyon jó kilátás nyilik egyrészt a Hargita vonulataira, valamint a csíki medencére, és a falvakra. Szemerkélő esőben a felcsíki falvak felett - Miután a Fertő-nyeregben sikertelenül kerestük az ott elrejtett geodobozt, elindultunk a Disznó-hegyre.
Síugrósánc Gyergyótekerőpatak. 17,3 km-re. Egykor nemzetközi versenyeket szerveztek itt, ma az enyészet lett úr rajta, a létesítményt felvette a gaz. A múlt - Vasárnapi sétánkat ide terveztem, nem hagyhattam, hogy valaki megelőzzön a megtalálásban.
Fenyőkúti tőzegláp. 17,3 km-re. A Fenyőkúti tőzeglápot én a szencsedi nárciszmezőkről, kerékpárúton közelítettem meg, Fenyőkúton át. Pótoltam a hiányzó dobozt - A tegnap ellenőriztem a rejtést, a dobozt nem kaptam meg.
Nagyrét-lapály. 17,5 km-re. Lázár várkastély Gyergyószárhegy. 17,6 km-re. Gyergyószárhegy településéről az első, napjainkig fennmaradt okleveles adat 1406-ból való, amikor egy Lázár Bernát nevű előkelő mondhatta a magáénak. Lázárék - Ez jóval fej fölött van.
Pakulár-kő. 17,6 km-re. A Hideg-Juhod völgye fölé magasuló Pakulár-kő (a térképeken a Pásztor-kő elnevezés szerepel) az Elemér sarka-hegy déli aljában található, Rabsoné várától észak-kelet irányba. Kilátás - Parajdról a "Transz-Rapsonné"-n keresztül közelítettük meg, miután rejtettünk egy dobozt az Áprily-kútnál.
Asztal-kő Görgényi-havasok. 17,6 km-re. Az Asztal-kő látványos piroklasztit sziklatömbjei vulkáni tevékenység maradványai. Kő, kő, Asztal-kő - Vármezőről autóztunk fel a régi helikopter-leszállóig (laposnyai oldal), mikor melyik ága van nyitva a Nyárádnak, kell vigyázni.

Természeti értékek - Hargita megye
* Részletek regisztráció után. A fényképeket bejelentkezés után lehet megtekinteni.
[ Fel ↑ ]

Regisztrált felhasználók lehetőségei

• Hozzászólás és bejelentés
  • Turisztikai látnivalók keresése kulcszóra és koordináták körül
  • Utolsó megtalálások és hozzászólások
  • Várköve adatlapjának követése
  • Közeli és meg nem talált rejtekhelyek megjelenítése térképen és listában
  • Köves Somlyó sarka - Gyergyócsomafalva térkép, OSM, Katonai térkép, RGB ortófotó, Csúcskereső, Túraútvonalak, Időjárás
  • Látnivalók a felhasználó földrajzi helyzetének közelében
  • Navigálás valós időben a terepen!

Néhány hozzászólás

Sikerült eljutni Köves Somlyó sarka - Gyergyócsomafalva környékére? Tetszett a Várköve? Vagy csak egyszerűen hozzá szeretnél szólni, kiegészíteni a leírást? Meséld el nekünk a tapasztalataidat! Már összesen 8224 hozzászólás olvasható a webhelyünkön.

Rejtett látnivalók a közelben

Tudomásod van kevésbé ismert, szép és érdekes kirándulóhelyekről Hargita megyében? Oszd meg velünk az információidat, és adj lehetőséget a többieknek is, hogy megismerhessék ezeket a helyeket! Már 3705 helyszínt mutattunk be.

[ Fel ↑ ]
    Adatvédelmi és adatkezelési tájékoztató - A hozzászólások, leírások szerzõik tulajdonai. Minden más tartalom © 2005-2024 Rejtekhely.ro, a hivatalos magyar geotrekking webhely. Minden jog fenntartva. Geotrekking Székelyföldön, Erdélyben, és a Kárpát-medencében. Túrázás, kirándulás, és kincskeresés. Székelyföld, Erdély, és a Kárpát-medence látványosságai, látnivalói.